Statistics:
Visits: 1,359 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Caracterizarea personajului Ion din opera Ion scrisa de Liviu Rebreanu - a doua parte
Q: | Intreaba despre Caracterizarea personajului Ion din opera Ion scrisa de Liviu Rebreanu - a doua parte |
Ion este subjugat de, glasul pamantului", e prizonierul unei forte mai presus de sine. Desi doreste sa posede pamant, in realitate Ion este posedat de acesta, se simte intr-o concordanta perfecta cu ritmurile lui, fiind el insusi un om elementar, teluric, dominat de instincte, patimas. N. Manolescu vede in Ion „o victima mareata a fatalitatii biologice". Obsesia pamantului ia forme primare: „vesnic a pizmuit pe cei bogati".
Traseul existentei sale este clar marcat in prima parte a romanului, scopul e precis, eroul e tenace, cauta indarjit doar modalitatea de a-si atinge telul. El mimeaza mai degraba nehotararea si discutiile cu fiul invatatorului sunt doar prilejuri de a-si verifica gandul ascuns: o va seduce pe Ana pentru a intra in posesia pamanturilor lui Vasile Baciu. Id eea e prezenta in mintea flacaului chiar din primele pagini ale romanului: "Nu-i fusese draga Ana si nici acuma nu-si dadea seama bine daca i-e draga. Iubise pe Florica... dar Florica e mai saraca decat dansul, iar Ana avea locuri si case si vite multe".
Ion impune in aceasta etapa a evolutiei lui prin stapanire de sine si determinare. Iubirea pentru Florica trece in plan secundar, asa incat putem vorbi de un veritabil conflict interior, intrucat exista o disproportie evidenta intre glasul tainic, magnetic al pamantului si glasul dragostei pentru Florica, stins sau atenuat de ratiune.
Pamantul da, deci, sens existentei personajului la inceput.
Catre el isi canalizeaza eroul toate energiile, sperantele. Dorinta de a avea este justificata perfect de realitatea sociala imediata, pentru Ion pamantul inseamna stabilitate, statut social, expresia calitatii sale de gospodar, cea mai buna dovada ca apartine categoriei invingatorilor. Nefiresti sunt insa dimensiunile acestei dorinte. Din tipic, personajul devine atipic, caci pamantul este pentru el mai mult decat un obiect al muncii, e insasi iubita fata de care simte o patima ravasitoare.
Se simte cuprins de „o pofta salbatica sa imbratiseze huma, sa o crampoteasca in sarutart. Mirosul pamantului umed „ii aprindea sangele". Pamanturile sunt pentru el niste „ibovnice credincioase".
Traseul existentei sale este clar marcat in prima parte a romanului, scopul e precis, eroul e tenace, cauta indarjit doar modalitatea de a-si atinge telul. El mimeaza mai degraba nehotararea si discutiile cu fiul invatatorului sunt doar prilejuri de a-si verifica gandul ascuns: o va seduce pe Ana pentru a intra in posesia pamanturilor lui Vasile Baciu. Id eea e prezenta in mintea flacaului chiar din primele pagini ale romanului: "Nu-i fusese draga Ana si nici acuma nu-si dadea seama bine daca i-e draga. Iubise pe Florica... dar Florica e mai saraca decat dansul, iar Ana avea locuri si case si vite multe".
Ion impune in aceasta etapa a evolutiei lui prin stapanire de sine si determinare. Iubirea pentru Florica trece in plan secundar, asa incat putem vorbi de un veritabil conflict interior, intrucat exista o disproportie evidenta intre glasul tainic, magnetic al pamantului si glasul dragostei pentru Florica, stins sau atenuat de ratiune.
Pamantul da, deci, sens existentei personajului la inceput.
Catre el isi canalizeaza eroul toate energiile, sperantele. Dorinta de a avea este justificata perfect de realitatea sociala imediata, pentru Ion pamantul inseamna stabilitate, statut social, expresia calitatii sale de gospodar, cea mai buna dovada ca apartine categoriei invingatorilor. Nefiresti sunt insa dimensiunile acestei dorinte. Din tipic, personajul devine atipic, caci pamantul este pentru el mai mult decat un obiect al muncii, e insasi iubita fata de care simte o patima ravasitoare.
Se simte cuprins de „o pofta salbatica sa imbratiseze huma, sa o crampoteasca in sarutart. Mirosul pamantului umed „ii aprindea sangele". Pamanturile sunt pentru el niste „ibovnice credincioase".
Tag-uri: liviu rebreanu, ion, caracterizare |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 10 January '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :