FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,214
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Caracterizarea personajului Alta Centa din opera Act venetian scrisa de Camil Petrescu-a doua parte

Tag-uri Populare


comentariu   poezie   referat   istorie   antichitate   personalitati   roman   mihai eminescu   opera   camil petrescu   caracterizare   lucian blaga   mihail sadoveanu   enigma otiliei   george calinescu   literatura   o scrisoare pierduta   nuvela   rezumat   marin preda   ion luca caragiale   tudor arghezi   ioan slavici   liviu rebreanu   balada   pamant   ape   continent   geografie   poet   morometii   investigatie   omor   crima   otrava   personaj  

All Tags

Famous Forum

 

Caracterizarea personajului Alta Centa din opera Act venetian scrisa de Camil Petrescu-a doua parte

 Q:   Intreaba despre Caracterizarea personajului Alta Centa din opera Act venetian scrisa de Camil Petrescu-a doua parte       
Caracterizarea personajului Alta Centa din opera Act venetian scrisa de Camil Petrescu-a doua parte Intalnirea cu Pietro Gralla, „barbatul cel mai inteligent din aceasta republica", i-a schimbat Altei complet destinul. "Acum patru ani, nu eram decat o actrita frivola, zapacita de glorie", se confeseaza eroina, dar „de cand am renuntat la teatru nu caut decat sa ma instruiesc". Devotiunea Altei pentru barbatul ales este totala.

(Re)vederea lui Cellino in palatul lor o bulverseaza. La plecarea lui, eroina „a ramas singura, palida, cu o privire halucinata". De aici inainte textul dramatic va folosi des epitetul „halucinata", ca o pecete ineluctabila a comportamentului eroinei. Iar reintalnirea cu el ii provoaca Altei o reintoarcere in trecut, precedata de un gest cu conotatii simbolice: eroina scoate un inel de pe deget, il saruta si in arunca in mare, pentru ca à ¢â‚¬Å¾i s-a implinit sorocul".

(Dupa Ivan Evseev, inelul este si „un semn al supunerii si sclaviei", al legaturilor de tot felul). Reinvierea trecutului ei de fecioara sedusa este dureroasa. Il respinge la inceput pe seducatorul necredincios, il numeste ani-mal, dar, cand amorezul vrea sa plece, reactioneaza imprevizibil. Arunca cheia de la chiosc prin lucarna, ii arunca apoi si pumnalul. Ii cere sa moara pentru o clipa de iubire, il batjocoreste, il palmuieste, dar cand Cellino face un gest hotarat de abandonare, Alta are reactii imprevizibile, aproape ii cade in genunchi", il copleseste cu dragostea ei: "Nu stii cum te asteptam...! Niciodata nu m-am vindecat de tine. (...) Tu esti, Cellino, intaia si ultima mea dragoste".

Momentul-cheie, justificator al atitudinii si reactiilor de mai tarziu ale Altei, este iminenta sosire a lui Pietro. Atunci, Cellino, paralizat de groaza, o acuza de minciuna, iar Alta „(tresare injunghiata, ii ia calma si aiurita mainile): N-am mintit. (Cu privirea naucita): Te voi scapa!" Promisiunea facuta sigisbeului pregateste si justifica actul eroinei de mai tarziu. Loialitatea, deprinsa din comportamentul ireprosabil al sotului sau, loveste ca un bumerang. Dragostea Altei pentru Pietro trece dincolo de moarte („sufletul meu e al tau pentru totdeauna, pentru toate vietile care vor mai veni"), dar gestul se cere facut. Dupa ce loveste pe barbatul care-i arata pieptul dezgolit „cu un dezgust nemarginit", Alta, „cu fata descompusa ca o masca", ii arata cicisbeului „ce sacrificiu [s.n.] a facut".


Tag-uri: alta centa, act venetian, camil petrescu



Categorie: Referate  - ( Referate - Archiva)

Data Adaugarii: 10 January '11


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :