Statistics:
Visits: 1,268 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Comentariul operei Patul lui Procust scrisa de Camil Petrescu - a doua parte
Q: | Intreaba despre Comentariul operei Patul lui Procust scrisa de Camil Petrescu - a doua parte |
In ceea ce priveste romanul, Camil Petrescu ramane unul dintre cei mai mari romancieri romani, din toate timpurile, superior lui Liviu Rebreanu, daca nu axiologic, cel putin prin conceptie si prin tehnica narativa.
Desi contemporan cu Rebreanu, Camil Petrescu reprezinta o alta varsta a romanului romanesc si putem spune ca este romancierul nostru cel mai modern si cel mai indraznet, din perioada interbelica. Daca Rebreanu este mai mult un creator (instinctiv), insa de mare talent Camil Petrescu a fost si un redutabil teoretician al romanului, iar prin romanele sale a revolutionat, pur si simplu, tehnica romanesca in interventiile sale teoretice, Camil Petrescu s-a situat dupa cum se stie, pe pozitii proustiene, primind replica lui G. Calinescu, care apara feroce formula balzaciana, a ro manului realist de tip obiectiv. Acestea sunt pozitiile cele mai imporatante ale timpului.
Nu putem intelege conceptia despre roman a lui Camil Petrescu, fara eseul sau, care a creat o adevarata voga in epoca. Noua structura si opera lui Marcel Proust ("Revista Fundatiilor Regale", nr. 11, 1935). Dupa Camil Petrescu, "structura", unei epoci este determinata de descoperirile filozofice si stiintifice. Literatura nu face altceva decat sa fie corelativa cu acestea Clasicismul este expresia cartezianismului, romantismul are la baza metafizica germana realismul a aparut ca urmare a dezvoltarii stiintelor naturii, s.am.d Noua structura a epocii moderne, a fost generata de intuitionismul bergsonian si de psihanaliza Prozatorul care corespunde, intru totul, noii structuri este, dupa Camil Petrescu, Marcel Proust cu care incepe o alta epoca literara. Ceea ce a reprezentat Balzac pentru veacul sau, reprezinta Proust pentru inceputul secolului nostru.
Dupa Bergson, nu putem cunoaste bine decat propriul nostru eu, care este intr-o continua devenire, transformare, intr-un permanent flux al constiintei. Practic, ceea ce putem cunoaste din eul nostru este, insa numai clipa de fata, ce reprezinta ea insasi, o insumare a tuturor clipelor trecute. Pentru Bergson nu exista decat prezentul continuu, un prezent permanent dilatat ce cuprinde, in el, tot trecutul.
Desi contemporan cu Rebreanu, Camil Petrescu reprezinta o alta varsta a romanului romanesc si putem spune ca este romancierul nostru cel mai modern si cel mai indraznet, din perioada interbelica. Daca Rebreanu este mai mult un creator (instinctiv), insa de mare talent Camil Petrescu a fost si un redutabil teoretician al romanului, iar prin romanele sale a revolutionat, pur si simplu, tehnica romanesca in interventiile sale teoretice, Camil Petrescu s-a situat dupa cum se stie, pe pozitii proustiene, primind replica lui G. Calinescu, care apara feroce formula balzaciana, a ro manului realist de tip obiectiv. Acestea sunt pozitiile cele mai imporatante ale timpului.
Nu putem intelege conceptia despre roman a lui Camil Petrescu, fara eseul sau, care a creat o adevarata voga in epoca. Noua structura si opera lui Marcel Proust ("Revista Fundatiilor Regale", nr. 11, 1935). Dupa Camil Petrescu, "structura", unei epoci este determinata de descoperirile filozofice si stiintifice. Literatura nu face altceva decat sa fie corelativa cu acestea Clasicismul este expresia cartezianismului, romantismul are la baza metafizica germana realismul a aparut ca urmare a dezvoltarii stiintelor naturii, s.am.d Noua structura a epocii moderne, a fost generata de intuitionismul bergsonian si de psihanaliza Prozatorul care corespunde, intru totul, noii structuri este, dupa Camil Petrescu, Marcel Proust cu care incepe o alta epoca literara. Ceea ce a reprezentat Balzac pentru veacul sau, reprezinta Proust pentru inceputul secolului nostru.
Dupa Bergson, nu putem cunoaste bine decat propriul nostru eu, care este intr-o continua devenire, transformare, intr-un permanent flux al constiintei. Practic, ceea ce putem cunoaste din eul nostru este, insa numai clipa de fata, ce reprezinta ea insasi, o insumare a tuturor clipelor trecute. Pentru Bergson nu exista decat prezentul continuu, un prezent permanent dilatat ce cuprinde, in el, tot trecutul.
Tag-uri: patul lui procust, camil petrescu |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 23 November '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :