Statistics:
Visits: 1,265 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Caracterizarea personajului Fred Vasilescu din opera Patul lui Procust scrisa de Camil Petrescu-a doua parte
Q: | Intreaba despre Caracterizarea personajului Fred Vasilescu din opera Patul lui Procust scrisa de Camil Petrescu-a doua parte |
Scrisul, care ii permite periplul interior, este o ardere permanenta pentru diagnosticarea, analizarea „cancerului" vietii lui, il ajuta sa se izbaveasca prin examinarea lucida a suferintei.
Daruit - aparent - cu toate harurile, cu toate atributele vesnicului castigator, eroul nu este din familia invingatorilor. Lui Fred ii este dat sa-si poarte o cruce interioara cu atat mai dureroasa si mai mistuitoare, cu cat nimanui altuia nu ii este deschis drumul catre ea, pentru o posibila eliberare prin impartasire. Iar cine ar putea avea acces pe drumul acesta al confesiunii adanci, totale, nu-l urmeaza. Sa ne amintim de intamplatoarea si ciudata intalnire a lui Fred cu G.D.
Ladima, intr-un tarziu de noapte, sub o fereastra luminata, spre Calea Dorobantilor. Fred se confeseaza: "Era si ngurul pe lume caruia i-as fi incredintat taina, pe care n-o stiu nici parintii mei, faptul cumplit care e cancerul vietii mele, care ma face sa fug de-o femeie iubita. Posibilitatea de a povesti cuiva cat sufar m-ar fi usurat poate ca filtrarea sangelui". Si astfel, Fred urmeaza legea eroilor masculini camilpetrescieni, sortit ca, prin ce avea mai bun in el, sa devina un exemplar menit „sa fie cenzurat prin moarte". Iar taina lui, intr-un final planetar, „...merge poate in cea universala, fara niciun moment de sprijin adevarat, asa cum, singur a spus-o parca, un afluent urmeaza legea fluviului.
Unica implinire in care crede si pe care o cauta halucinant eroul, fara sorti de izbanda insa, este in dragoste. Dragostea lui Fred, cea adevarata, este ireala, demonica, devastatoare, nelumeasca. De nesuportat aici, in concret, de dizolvat, de esentializat in marile, rarefiatele spatii ale luciditatii. Cand arderea comuna, atat de mult dorita si cautata, devine cu certitudine imposibila, urmeaza sfarsitul. Sfarsitul eroului, balans intre accident si sinucidere, merge mana in mana cu marea taina a lui in taina universala, implinind forta de generalizare a operei. Ca (mai) toti eroii masculini ai lui Camil Petrescu, Fred dispare pentru a apara o idee. Lui Fred i se potriveste, cum de altfel a demonstrat, orice haina si niciuna. Pe dedesubt poarta inexorabil camasa lui Nessus.
Daruit - aparent - cu toate harurile, cu toate atributele vesnicului castigator, eroul nu este din familia invingatorilor. Lui Fred ii este dat sa-si poarte o cruce interioara cu atat mai dureroasa si mai mistuitoare, cu cat nimanui altuia nu ii este deschis drumul catre ea, pentru o posibila eliberare prin impartasire. Iar cine ar putea avea acces pe drumul acesta al confesiunii adanci, totale, nu-l urmeaza. Sa ne amintim de intamplatoarea si ciudata intalnire a lui Fred cu G.D.
Ladima, intr-un tarziu de noapte, sub o fereastra luminata, spre Calea Dorobantilor. Fred se confeseaza: "Era si ngurul pe lume caruia i-as fi incredintat taina, pe care n-o stiu nici parintii mei, faptul cumplit care e cancerul vietii mele, care ma face sa fug de-o femeie iubita. Posibilitatea de a povesti cuiva cat sufar m-ar fi usurat poate ca filtrarea sangelui". Si astfel, Fred urmeaza legea eroilor masculini camilpetrescieni, sortit ca, prin ce avea mai bun in el, sa devina un exemplar menit „sa fie cenzurat prin moarte". Iar taina lui, intr-un final planetar, „...merge poate in cea universala, fara niciun moment de sprijin adevarat, asa cum, singur a spus-o parca, un afluent urmeaza legea fluviului.
Unica implinire in care crede si pe care o cauta halucinant eroul, fara sorti de izbanda insa, este in dragoste. Dragostea lui Fred, cea adevarata, este ireala, demonica, devastatoare, nelumeasca. De nesuportat aici, in concret, de dizolvat, de esentializat in marile, rarefiatele spatii ale luciditatii. Cand arderea comuna, atat de mult dorita si cautata, devine cu certitudine imposibila, urmeaza sfarsitul. Sfarsitul eroului, balans intre accident si sinucidere, merge mana in mana cu marea taina a lui in taina universala, implinind forta de generalizare a operei. Ca (mai) toti eroii masculini ai lui Camil Petrescu, Fred dispare pentru a apara o idee. Lui Fred i se potriveste, cum de altfel a demonstrat, orice haina si niciuna. Pe dedesubt poarta inexorabil camasa lui Nessus.
Tag-uri: fred vasilescu, ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi, camil petrescu |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 10 January '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :