Statistics:
Visits: 1,945 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Metodele si exercitiile prin care antrenorul poate dezvolta indemanarea sportivului
Q: | Intreaba despre Metodele si exercitiile prin care antrenorul poate dezvolta indemanarea sportivului |
Aspecte metodice care privesc dezvoltarea îndemânării
Pe măsura extinderii pregătirii timpurii a tinerilor, îndemânarea a căpătat pondere crescută în procesul de antrenament. Lucrul pentru dezvoltarea îndemânării se constituie ca temă de antrenament încă din primul stadiu de instruire.
Îndemânarea , ca şi viteza, este în mare măsură determinată genetic şi se consideră că antrenamentul are o contribuţie mai redusă. în consecinţă, procesul de selecţie sportivă să fie orientat de la început către subiecţii cu astfel de disponibilităţi.
Accentul în instruire va fi pus pe stăpânirea unui număr cât mai mare de deprinderi motrice.
Exerciţiile pentru dezvoltarea îndemânării să prezinte un grad de dificultate sporit în ce priveşte coordonarea (precizia mişcărilor, spontaneitatea schimbării situaţiei). În procesul dezvoltării îndemânării să fie evitate exerciţiile care provoacă crisparea subiectelor.
Dezvoltarea îndemânării trebuie programată la începutul lecţiei de antrenament, după o bună încălzire.
În timpul efectuării temei, pauza între exerciţii trebuie să fie suficientă şi să permită refacerea completă a capacităţii de efort.
În cazul când sportivul acuză o indispoziţie (oboseală, stare proastă) este bine să nu se includă în lecţii exerciţii cu cerinţe crescute de îndemânare.
Volumul de lucru într-o lecţie să fie mic, în schimb numărul de lecţii cu astfel de teme să fie mare.
Copilăria, pubertatea şi adolescenţa sunt perioadele cele mai favorabile pentru dezvoltarea îndemânării (la 6-7 ani echilibrul, mobilitatea articulară, rezistenţa musculară locală sunt bine dezvoltate, şi se poate acţiona asupra lor; la 7-11 este posibilă însuşirea unui număr mare de deprinderi motrice).
Pe întreg procesul de pregătire să se pună accent pe însuşirea unui număr mare şi variat de priceperi şi deprinderi motrice.
Îndemânarea contribuie la însuşirea şi perfecţionarea tehnicii; când s-a ajuns la o temeinică automatizare a mişcărilor, sunt sportivi care dau mai puţină atenţie educării ei, deşi în procesul antrenamentului şi în concursuri influenţele externe pot strica automatismul, "stricând" tehnica. în acest caz se impun corectări rapide şi eficace şi o tehnică variată.
În procesul de dezvoltare a îndemânării se indică folosirea exerciţiilor în care sportivului i se pretinde să rezolve situaţii neaşteptate.
Se recomandă executarea acţiunilor obişnuite şi cu segmentul neîndemânatic.
Mijloace de dezvoltare a îndemânării
După direcţia acţionării şi dimensiunea efectelor, mijloacele care contribuie la dezvoltarea îndemânării se împart în două categorii", mijloace directe şi mijloace indirecte.
Mijloace directe
Exerciţii efectuate în condiţii neobişnuite, provocate în timpul antrenamentului, constând în modificarea condiţiilor standard de concurs, a aparatelor şi instalaţiilor (schimbarea tempoului săritorului în lungime, în înălţime; aruncarea suliţei cu lungimea şi vitezei elanului modificate; modificarea greutăţii şi elasticităţii obiectului — ridicat, aruncat, minge, etc ).
Exerciţii în "oglindă", folosite în canotaj, atletism, caiac-canoe, gimnastică artistică, jocuri sportive (sărituri când pe piciorul drept, când pe piciorul stâng — săritura în înălţime, săritura în lungime - ; în toate formele de aruncări să se folosească atât mâna dreaptă cât şi cea stângă; folosirea segmentelor mai "slabe" în jocurile sportive, etc).
Exerciţii pe teren variat, obstacole naturale, diferite aruncări, jocuri, alergare, introducerea de mişcări suplimentare care complică acţiunea motrică.
Exerciţii combinate, printre acestea şi unele noi, sub formă de concursuri în timpul lecţiilor (sărituri de pe loc înapoi şi cu întoarceri de 360°, aruncarea mingii medicinale prin diferite procedee, etc). Concursul stimulează "creaţia" motrică de care sportivul trebuie se dea dovadă în timpul întrecerilor.
Planificarea exerciţiilor pentru dezvoltarea îndemânării
Exerciţiile "de îndemânare" introduse în lecţie în mod special se folosesc la începutul părţii fundamentale.
Dezvoltării îndemânării trebuie să i se acorde atenţie maximă în perioada pregătitoare.
În perioada competiţională îndemânarea se perfecţionează în procesul antrenamentului în ramura de sport aleasă.
sursa imaginii - freeschoolclipart.com
Pe măsura extinderii pregătirii timpurii a tinerilor, îndemânarea a căpătat pondere crescută în procesul de antrenament. Lucrul pentru dezvoltarea îndemânării se constituie ca temă de antrenament încă din primul stadiu de instruire.
Îndemânarea , ca şi viteza, este în mare măsură determinată genetic şi se consideră că antrenamentul are o contribuţie mai redusă. în consecinţă, procesul de selecţie sportivă să fie orientat de la început către subiecţii cu astfel de disponibilităţi.
Accentul în instruire va fi pus pe stăpânirea unui număr cât mai mare de deprinderi motrice.
Exerciţiile pentru dezvoltarea îndemânării să prezinte un grad de dificultate sporit în ce priveşte coordonarea (precizia mişcărilor, spontaneitatea schimbării situaţiei). În procesul dezvoltării îndemânării să fie evitate exerciţiile care provoacă crisparea subiectelor.
Dezvoltarea îndemânării trebuie programată la începutul lecţiei de antrenament, după o bună încălzire.
În timpul efectuării temei, pauza între exerciţii trebuie să fie suficientă şi să permită refacerea completă a capacităţii de efort.
În cazul când sportivul acuză o indispoziţie (oboseală, stare proastă) este bine să nu se includă în lecţii exerciţii cu cerinţe crescute de îndemânare.
Volumul de lucru într-o lecţie să fie mic, în schimb numărul de lecţii cu astfel de teme să fie mare.
Copilăria, pubertatea şi adolescenţa sunt perioadele cele mai favorabile pentru dezvoltarea îndemânării (la 6-7 ani echilibrul, mobilitatea articulară, rezistenţa musculară locală sunt bine dezvoltate, şi se poate acţiona asupra lor; la 7-11 este posibilă însuşirea unui număr mare de deprinderi motrice).
Pe întreg procesul de pregătire să se pună accent pe însuşirea unui număr mare şi variat de priceperi şi deprinderi motrice.
Îndemânarea contribuie la însuşirea şi perfecţionarea tehnicii; când s-a ajuns la o temeinică automatizare a mişcărilor, sunt sportivi care dau mai puţină atenţie educării ei, deşi în procesul antrenamentului şi în concursuri influenţele externe pot strica automatismul, "stricând" tehnica. în acest caz se impun corectări rapide şi eficace şi o tehnică variată.
În procesul de dezvoltare a îndemânării se indică folosirea exerciţiilor în care sportivului i se pretinde să rezolve situaţii neaşteptate.
Se recomandă executarea acţiunilor obişnuite şi cu segmentul neîndemânatic.
Mijloace de dezvoltare a îndemânării
După direcţia acţionării şi dimensiunea efectelor, mijloacele care contribuie la dezvoltarea îndemânării se împart în două categorii", mijloace directe şi mijloace indirecte.
Mijloace directe
Exerciţii efectuate în condiţii neobişnuite, provocate în timpul antrenamentului, constând în modificarea condiţiilor standard de concurs, a aparatelor şi instalaţiilor (schimbarea tempoului săritorului în lungime, în înălţime; aruncarea suliţei cu lungimea şi vitezei elanului modificate; modificarea greutăţii şi elasticităţii obiectului — ridicat, aruncat, minge, etc ).
Exerciţii în "oglindă", folosite în canotaj, atletism, caiac-canoe, gimnastică artistică, jocuri sportive (sărituri când pe piciorul drept, când pe piciorul stâng — săritura în înălţime, săritura în lungime - ; în toate formele de aruncări să se folosească atât mâna dreaptă cât şi cea stângă; folosirea segmentelor mai "slabe" în jocurile sportive, etc).
Exerciţii pe teren variat, obstacole naturale, diferite aruncări, jocuri, alergare, introducerea de mişcări suplimentare care complică acţiunea motrică.
Exerciţii combinate, printre acestea şi unele noi, sub formă de concursuri în timpul lecţiilor (sărituri de pe loc înapoi şi cu întoarceri de 360°, aruncarea mingii medicinale prin diferite procedee, etc). Concursul stimulează "creaţia" motrică de care sportivul trebuie se dea dovadă în timpul întrecerilor.
Planificarea exerciţiilor pentru dezvoltarea îndemânării
Exerciţiile "de îndemânare" introduse în lecţie în mod special se folosesc la începutul părţii fundamentale.
Dezvoltării îndemânării trebuie să i se acorde atenţie maximă în perioada pregătitoare.
În perioada competiţională îndemânarea se perfecţionează în procesul antrenamentului în ramura de sport aleasă.
sursa imaginii - freeschoolclipart.com
- Exercitiile prin care un sportiv isi poate dezvolta viteza (6784 visits)
- Exercitiul fizic (6542 visits)
- Dezvoltarea fizica (4404 visits)
- Clasificarea deprinderilor motrice (3739 visits)
- Forta si factorii care o influenteaza (3405 visits)
- Pregatirea fizica a sportivului (3263 visits)
- Clasificarea exercitiilor fizice (3230 visits)
- Recuperarea organismului dupa efortul sportiv (3004 visits)
- Volumul efortului in antrenamentul sportiv (2871 visits)
- Pregatirea tehnica a sportivului de performanta (2831 visits)
- Importanta igienei echipamentului, a salilor sportive si a obiectelor sportive (2801 visits)
- Motricitatea (2703 visits)
- Intensitatea efortului in timpul antrenamentului sportiv (2675 visits)
- Priceperile motrice (2572 visits)
- Viteza (2298 visits)
- Qigong - sportul preluat de la asiatici
- Pilates
- Yoga
- Aparitia hockey-ului pe gheata
- Pregatirea tehnica a sportivului de performanta
- Clasificarea exercitiilor fizice
- Educatia fizica si calitatile motrice
- Sportul in conceptia marilor filosofi
- Sportul si importanta sa straveche
- Rooney a parasit Campionatul Mondial din Germania pe usa din dos
- Paul Scholes, foarte apreciat de specialisti
- Rio Ferdinand: Din Postura De Capitan In Postura De Spectator
- Vidic-un model de devotament
- Cel mai bun fundas stanga din lume in numai 2 ani si jumatate
- Exercitiile prin care un sportiv isi poate dezvolta viteza
- Qigong - sportul preluat de la asiatici
- Sportul in conceptia marilor filosofi
- Caracteristicile fortei sportive
- Efectele devastatoare pe care fumatul si alcoolul le poate produce sportivilor
- Cum putem acorda primul ajutor in caz de leziuni ale oaselor sau ale tesuturilor moi
- Importanta igienei echipamentului, a salilor sportive si a obiectelor sportive
- Specificitatea antrenamentului sportiv
Categorie: Sport - ( Sport - Archiva)
Data Adaugarii: 07 March '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :