FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,976
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Metodele si exercitiile prin care antrenorul poate dezvolta indemanarea sportivului

Tag-uri Populare


fotbal   efort   antrenament   muschi   antrenor   forta   performanta   manchester united   organism   exercitii   atacant   viteza   anglia   psihic   putere   medic   real madrid   corp   sanatate   intindere   articulatii   pregatire   premier league   mijlocas   accidente   diversitate   fotbalist   exercitiu   relaxare   alimentatie   fracturi   odihna   respiratie   precautie   medicamentatie   masaj  

All Tags

Famous Forum

 

Metodele si exercitiile prin care antrenorul poate dezvolta indemanarea sportivului

 Q:   Intreaba despre Metodele si exercitiile prin care antrenorul poate dezvolta indemanarea sportivului       
Metodele si exercitiile prin care antrenorul poate dezvolta indemanarea sportivului Aspecte metodice care privesc dezvoltarea îndemânării

Pe măsura extinderii pregătirii timpurii a tinerilor, îndemânarea a căpătat pondere crescută în procesul de antrenament. Lucrul pentru dezvoltarea îndemânării se constituie ca temă de antrenament încă din primul stadiu de instruire.

Îndemânarea , ca şi viteza, este în mare măsură determinată genetic şi se consideră că antrenamentul are o contribuţie mai redusă. în consecinţă, procesul de selecţie sportivă să fie orientat de la început către subiecţii cu astfel de disponibilităţi.

Accentul în instruire va fi pus pe stăpânirea unui număr cât mai mare de deprinderi motrice.

Exerciţiile pentru dezvoltarea îndemânării să prezinte un grad de dificultate sporit în ce priveşte coordonarea (precizia mişcărilor, spontaneitatea schimbării situaţiei). În procesul dezvoltării îndemânării să fie evitate exerciţiile care provoacă crisparea subiectelor.

Dezvoltarea îndemânării trebuie programată la începutul lecţiei de antrenament, după o bună încălzire.

În timpul efectuării temei, pauza între exerciţii trebuie să fie suficientă şi să permită refacerea completă a capacităţii de efort.

În cazul când sportivul acuză o indispoziţie (oboseală, stare proastă) este bine să nu se includă în lecţii exerciţii cu cerinţe crescute de îndemânare.

Volumul de lucru într-o lecţie să fie mic, în schimb numărul de lecţii cu astfel de teme să fie mare.

Copilăria, pubertatea şi adolescenţa sunt perioadele cele mai favorabile pentru dezvoltarea îndemânării (la 6-7 ani echilibrul, mobilitatea articulară, rezistenţa musculară locală sunt bine dezvoltate, şi se poate acţiona asupra lor; la 7-11 este posibilă însuşirea unui număr mare de deprinderi motrice).

Pe întreg procesul de pregătire să se pună accent pe însuşirea unui număr mare şi variat de priceperi şi deprinderi motrice.

Îndemânarea contribuie la însuşirea şi perfecţionarea tehnicii; când s-a ajuns la o temeinică automatizare a mişcărilor, sunt sportivi care dau mai puţină atenţie educării ei, deşi în procesul antrenamentului şi în concursuri influenţele externe pot strica automatismul, "stricând" tehnica. în acest caz se impun corectări rapide şi eficace şi o tehnică variată.

În procesul de dezvoltare a îndemânării se indică folosirea exerciţiilor în care sportivului i se pretinde să rezolve situaţii neaşteptate.

Se recomandă executarea acţiunilor obişnuite şi cu segmentul neîndemânatic.

Mijloace de dezvoltare a îndemânării

După direcţia acţionării şi dimensiunea efectelor, mijloacele care contribuie la dezvoltarea îndemânării se împart în două categorii", mijloace directe şi mijloace indirecte.

Mijloace directe

Exerciţii efectuate în condiţii neobişnuite, provocate în timpul antrenamentului, constând în modificarea condiţiilor standard de concurs, a aparatelor şi instalaţiilor (schimbarea tempoului săritorului în lungime, în înălţime; aruncarea suliţei cu lungimea şi vitezei elanului modificate; modificarea greutăţii şi elasticităţii obiectului — ridicat, aruncat, minge, etc ).

Exerciţii în "oglindă", folosite în canotaj, atletism, caiac-canoe, gimnastică artistică, jocuri sportive (sărituri când pe piciorul drept, când pe piciorul stâng — săritura în înălţime, săritura în lungime - ; în toate formele de aruncări să se folosească atât mâna dreaptă cât şi cea stângă; folosirea segmentelor mai "slabe" în jocurile sportive, etc).

Exerciţii pe teren variat, obstacole naturale, diferite aruncări, jocuri, alergare, introducerea de mişcări suplimentare care complică acţiunea motrică.

Exerciţii combinate, printre acestea şi unele noi, sub formă de concursuri în timpul lecţiilor (sărituri de pe loc înapoi şi cu întoarceri de 360°, aruncarea mingii medicinale prin diferite procedee, etc). Concursul stimulează "creaţia" motrică de care sportivul trebuie se dea dovadă în timpul întrecerilor.

Planificarea exerciţiilor pentru dezvoltarea îndemânării

Exerciţiile "de îndemânare" introduse în lecţie în mod special se folosesc la începutul părţii fundamentale.

Dezvoltării îndemânării trebuie să i se acorde atenţie maximă în perioada pregătitoare.

În perioada competiţională îndemânarea se perfecţionează în procesul antrenamentului în ramura de sport aleasă.

sursa imaginii - freeschoolclipart.com


Tag-uri:



Categorie: Sport  - ( Sport - Archiva)

Data Adaugarii: 07 March '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :