Statistics:
Visits: 1,351 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Despre Camil Petrescu
Q: | Intreaba despre Despre Camil Petrescu |
"Intreaga poetică a romanului camil-petrescian exprimă renunţarea curajoasă la iluzia cunoaşterii absolute a omului." N. Manolescu
Camil Petrescu a fost o personalitate multilaterală, dorind să se manifeste creator în cele mai variate direcţii ale culturii. Cu vădite şi temeinice aplicaţii spre filosofic formaţia spirituală a scriitorului si-a pus amprenta asupra creaţiei sale literare.
A fost preocupat constant de teoretizarea actului creator al literaturii în perioada interbelică.
A adus contribuţii novatoare în poezie. în tehnica romanului si a teatrului românesc.
Concepţia sa cu privire la literatură (artă. în general) este cuprinsă în numeroase articole, studii, dar mai ales în conferinţa No ua structură şi opera lui Marcel Proust, apărută în volumul Teze şi antiteze, Camil Petrescu fixează o estetică modernă romanului românesc.
Exprimându-şi admiraţia pentru formula estetică a lui Marcel Proust, Camil Petrescu aduce idei noi, în dorinţa de modernizare a literaturii: sincronizarea literaturii cu filoso-fia şi psihologia epocii (conform teoriei lovinesciene); concepe literatura ca mijloc de cunoaştere; "nu putem cunoaşte nimic absolut decât răsfrângându-ne în noi înşine"; autenticitatea (realitatea trecută prin propria conştiinţă): "Singura realitate pe care o pot povesti... este realitatea conştiinţei mele, conţinutul meu psihologic", sugerată de documente sufleteşti, scrisori, jurnale; substanţialitatea -esenţe concrete ale vieţii; naraţiunea la persoana I ("eu nu pot descrie decât propriile mele senzaţii, propriile mele imagini. Eu nu pot vorbi onest decât la persoana întâi"); (Punctele de plecare ale acestor idei se regăsesc la Berg-son şi Husserl.); relativismul - înmulţirea perspectivelor, a punctelor de vedere în jurul aceluiaşi obiect; anticalofilis-mul - (împotriva scrisului frumos, notarea precisă, exactă: a povesti "net", "ca într-un proces-verbal").
Ideile despre literatură, concepţia sa cu privire la roman sunt ilustrate în opera literară.
Camil Petrescu a fost o personalitate multilaterală, dorind să se manifeste creator în cele mai variate direcţii ale culturii. Cu vădite şi temeinice aplicaţii spre filosofic formaţia spirituală a scriitorului si-a pus amprenta asupra creaţiei sale literare.
A fost preocupat constant de teoretizarea actului creator al literaturii în perioada interbelică.
A adus contribuţii novatoare în poezie. în tehnica romanului si a teatrului românesc.
Concepţia sa cu privire la literatură (artă. în general) este cuprinsă în numeroase articole, studii, dar mai ales în conferinţa No ua structură şi opera lui Marcel Proust, apărută în volumul Teze şi antiteze, Camil Petrescu fixează o estetică modernă romanului românesc.
Exprimându-şi admiraţia pentru formula estetică a lui Marcel Proust, Camil Petrescu aduce idei noi, în dorinţa de modernizare a literaturii: sincronizarea literaturii cu filoso-fia şi psihologia epocii (conform teoriei lovinesciene); concepe literatura ca mijloc de cunoaştere; "nu putem cunoaşte nimic absolut decât răsfrângându-ne în noi înşine"; autenticitatea (realitatea trecută prin propria conştiinţă): "Singura realitate pe care o pot povesti... este realitatea conştiinţei mele, conţinutul meu psihologic", sugerată de documente sufleteşti, scrisori, jurnale; substanţialitatea -esenţe concrete ale vieţii; naraţiunea la persoana I ("eu nu pot descrie decât propriile mele senzaţii, propriile mele imagini. Eu nu pot vorbi onest decât la persoana întâi"); (Punctele de plecare ale acestor idei se regăsesc la Berg-son şi Husserl.); relativismul - înmulţirea perspectivelor, a punctelor de vedere în jurul aceluiaşi obiect; anticalofilis-mul - (împotriva scrisului frumos, notarea precisă, exactă: a povesti "net", "ca într-un proces-verbal").
Ideile despre literatură, concepţia sa cu privire la roman sunt ilustrate în opera literară.
Tag-uri: camil petrescu, romanul camil-petrescian |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 21 February '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :