Statistics:
Visits: 8,166 Votes: 8 Fame Riser |
Fame Rank
9
Fame Riser
|
|||||||||||
Balada Culta - Plan
Q: | Intreaba despre Balada Culta - Plan |
1.Ca si balada populara, ea este o specie a genului epic, pornind de la modelul celei populare
2.Este o opera epica culta, avand un autor cunoscut si transmitandu-se prin scris.
3.Modul de expunere predominant este naratiunea.
4.Sentimentele sunt exprimate indirect prin intermediul naratiunii, al actiunii si al personajelor.
5.Actiunea se constituie in subiect al operei literare, avand si celelalte marci ale narativitatii.
6.Dezvolta un subiect neobisnuit de inspiratie :
- fantastica;
-legendara;
-istorica;
-familiala;
7.Personajele sunt neobisnuite, deosebite, dar nu fantastice, prezentate prin hiperbola si antiteza.
8.Intamplarile sunt dramatice, actiunea este incordata si dinamica, iar conflictul dintre personaje este deosebit de puternic.
9.Balada culta este o opera epica, in versuri, de mica intindere, cu o actiune dinamica, cu intamplari deosebite, dramatice, savarsite de personaje neobisnuite, cu caractere opuse.
10.In literatura universala, s-a manifestat inca din perioada Renasterii, fiind cultivata de: G. A. Burger; Fr. Schiller; L. Uhland; G. G. Byron; V. Hugo.
11.In literatura romana au scris baladele : Vasile Alecsandri ; Dimitrie Bolintineanu; George Cosbuc; George Toparceanu; Radu Gyr; Stefan Augustin Doinas.
Balada culta, ca si cea populara, este o specie a genului epic. Ea porneste de la modelul celei populare, cu care are numeroase asemanari, existand insa si unele deosebiri intre ele.
Ambele tipuri de balada sunt opere epice in versuri, de mica intindere, insa cea populara are un autor anonim, s-a transmis pe cale orala, cunoscand mai multe variante, pe cand cea culta are un autor cunoscut si s-a transmis catre cititor pe cale scrisa.
Modul de expunere predominant, caracteristic intregului gen epic, este si in balada culta tot naratiunea.Ca in orice opera epica si aici, sentimentele autorului sunt exprimate prin intermediul naratiunii, al actiunii si al personajelor. Actiunea se constituie in subiect al operei literare, fiind prezente si celelalte marci ale narativitatii -spatiu, timp, personaje, conflict .
Concluzionand asupra celor aratate anterior, balada culta este o opera epica, alcatuita in versuri, de mica intindere, cu un conflict puternic si o actiune dinamica, in care se povestesc intamplari deosebite, dramatice, savarsite de personaje neobisnuite, cu caractere opuse. Elementele fantastice lipsesc, dar este prezenta hiperbola, prin care se evidentiaza caracterul neobisnuit al intamplarilor si al personajelor prezentate in antiteza.
In literatura universala, balada culta s-a manifestat inca din perioada Renasterii si de aceea unii cercetatori considera ca balada populara romaneasca ''ar fi de origine culta, ea fiind difuzata de profesionisti de origine sud - dunareana, care performau un teritoriu, continand si elemente epice occidentale''.
In literatura romana, aceasta specie epica a fost cultivata de Vasile Alecsandri, Dimitrie Bolintineanu, George Cosbuc, George Toparceanu, St. O. Iosif, Radu Gyr, Stefan Augustin Doinas, Radu Stanca, Marin Sorescu.
2.Este o opera epica culta, avand un autor cunoscut si transmitandu-se prin scris.
3.Modul de expunere predominant este naratiunea.
4.Sentimentele sunt exprimate indirect prin intermediul naratiunii, al actiunii si al personajelor.
5.Actiunea se constituie in subiect al operei literare, avand si celelalte marci ale narativitatii.
6.Dezvolta un subiect neobisnuit de inspiratie :
- fantastica;
-legendara;
-istorica;
-familiala;
7.Personajele sunt neobisnuite, deosebite, dar nu fantastice, prezentate prin hiperbola si antiteza.
8.Intamplarile sunt dramatice, actiunea este incordata si dinamica, iar conflictul dintre personaje este deosebit de puternic.
9.Balada culta este o opera epica, in versuri, de mica intindere, cu o actiune dinamica, cu intamplari deosebite, dramatice, savarsite de personaje neobisnuite, cu caractere opuse.
10.In literatura universala, s-a manifestat inca din perioada Renasterii, fiind cultivata de: G. A. Burger; Fr. Schiller; L. Uhland; G. G. Byron; V. Hugo.
11.In literatura romana au scris baladele : Vasile Alecsandri ; Dimitrie Bolintineanu; George Cosbuc; George Toparceanu; Radu Gyr; Stefan Augustin Doinas.
Balada culta, ca si cea populara, este o specie a genului epic. Ea porneste de la modelul celei populare, cu care are numeroase asemanari, existand insa si unele deosebiri intre ele.
Ambele tipuri de balada sunt opere epice in versuri, de mica intindere, insa cea populara are un autor anonim, s-a transmis pe cale orala, cunoscand mai multe variante, pe cand cea culta are un autor cunoscut si s-a transmis catre cititor pe cale scrisa.
Modul de expunere predominant, caracteristic intregului gen epic, este si in balada culta tot naratiunea.Ca in orice opera epica si aici, sentimentele autorului sunt exprimate prin intermediul naratiunii, al actiunii si al personajelor. Actiunea se constituie in subiect al operei literare, fiind prezente si celelalte marci ale narativitatii -spatiu, timp, personaje, conflict .
Concluzionand asupra celor aratate anterior, balada culta este o opera epica, alcatuita in versuri, de mica intindere, cu un conflict puternic si o actiune dinamica, in care se povestesc intamplari deosebite, dramatice, savarsite de personaje neobisnuite, cu caractere opuse. Elementele fantastice lipsesc, dar este prezenta hiperbola, prin care se evidentiaza caracterul neobisnuit al intamplarilor si al personajelor prezentate in antiteza.
In literatura universala, balada culta s-a manifestat inca din perioada Renasterii si de aceea unii cercetatori considera ca balada populara romaneasca ''ar fi de origine culta, ea fiind difuzata de profesionisti de origine sud - dunareana, care performau un teritoriu, continand si elemente epice occidentale''.
In literatura romana, aceasta specie epica a fost cultivata de Vasile Alecsandri, Dimitrie Bolintineanu, George Cosbuc, George Toparceanu, St. O. Iosif, Radu Gyr, Stefan Augustin Doinas, Radu Stanca, Marin Sorescu.
Tag-uri: balada culta, plan, opera epica |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 18 March '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :