In epoca noastra, lumea saliveaza abundant la engine-urile grafice noi, iar developerii pun un accesnt deosebit pe grafica. Ubisoft a reusit sa rupa gura targului inca de la publicarea primelor screenshoot-uri de la "Prince of Persia 2008" , aratand pubicului o grafica cell-shaded. Desi nu putini au strambat din nas la inceput, din primele trainere ne dam seama ca acest stil se potriveste de minune cu atmosfera pe care cei de la Ubisoft Montreal vor sa ne-o ofere in noul lor "Prince of Persia 2008" .
Povestea jocului incepe cu Elika, un strajer al pamantului, care face echipa cu un vagabond, inca departe de a fi numit print, pentru a nimicii un inamic comun. Ahriman, zeul Raului a evadat de pe langa Copacul Vietii si isi intinde influenta corupatoare de veverite si copilasi prin tot ta
ramul.
Admirabila Elika se chinuie sa readuca tara la starea ei de "odinioara" in timp ce printul e intresat doar de vin, femei si covoare (nu neaparat aceasta ordine; orice combinatie este permisa) . Aici totul pare dat peste cap- desi printul pare doar un personaj secundar din punct de vedere al povestii, in realitate Elika este "supporting character-ul". Din fericire, ea nu incurca deloc gamelay-ului, ci este chiar utile in cazul in care printului nu ii iese o saritura, contribuind la formarea unor combo-uri si miscari elaborate.
Elika il poate impinge pe print in sarituri cu adevarat abisale si poate activa discuri magice care ii prpulseaza la distante foarte mari pe cei doi. In cazul in care te ratacesti, Elika are o busola care te indreapta catre obiectiv, astfel incat sa nu simti niciodata abaterile.
Zonele de joc sunt masive si exista mereu mai multe feluri de a ajunge la destinatie. Intr-unul din niveluri, printul trebuie sa urmareasca un vanator care lasa in urma cutremure- obstacole minunate in calea jucatorului. Totusi, cutremurele sunt relativ usor de evitat, cu ajutorul unor manevre atente.Fiecare zona e perceputa ca un balonsi ariile pot fi jucate in orice ordine aleasa de gamer.
Dificultatea jocului va creste pe masura ce ne apropiem de final si influenta maligna a lui Arhiman se extinde.
Luptele unu-la-unu au secvente bine coregrafiate,care fac experienta mai degraba cinematica, distrugand astfel o bariera a efectelor video. Adversarii sunt complex realizati, putand a avea caractere diferite. Intalnim astfel adversari agresivi, pe care printul nostru ii poate pune la punct, dar si personaje corupte, ce nu pot i raniti decat de Elika. Orice lupta devine o colaborare intre cele doua personaje, iar adversarii au tendinta sa se adapteze, nepermitand utilizarea aceluiasi combo la nesfarsit, sporindu-se astfel dinamismul.
Acestea fiind spuse, va urez spor la joc si distractie placuta... "Prince of Persia 2008" - un joc ce merita incercat!