FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 378
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Tehnologia de asamblare a organelor de masini ce executa miscari de rotatie

Tag-uri Populare


comentariu   poezie   referat   istorie   antichitate   personalitati   roman   mihai eminescu   opera   camil petrescu   caracterizare   lucian blaga   mihail sadoveanu   enigma otiliei   george calinescu   literatura   o scrisoare pierduta   nuvela   rezumat   marin preda   ion luca caragiale   tudor arghezi   ioan slavici   liviu rebreanu   balada   pamant   continent   ape   geografie   poet   morometii   omor   investigatie   personaj   crima   otrava  

All Tags

Famous Forum

 

Tehnologia de asamblare a organelor de masini ce executa miscari de rotatie

 Q:   Intreaba despre Tehnologia de asamblare a organelor de masini ce executa miscari de rotatie       
Tehnologia de asamblare a organelor de masini ce executa miscari de rotatie Arborii si osiile sunt organe de masini care au rolul de a asigura transmiterea miscarii de rotatie prin intermediul organelor fixate pe ei (roti dintate, roti de curea, biele, volanti, rotoare de masini electrice, discuri de turbina, etc.). In vederea rotirii, arborii si osiile sunt prevazute cu suprafete de sprijin numite fusuri. Fusurile au forma geometrica cilindrica, conica cau sferica, fiind montate in organe speciale de sprijin numite lagare.

In afara de clasificarea arborilor dupa rolul functional in: arbore-motor, arbore principal, arbore secundar, arbore intermediar.
Dupa pozitia lor in timpul functionarii, arborii se impart in: orizontali si inclinati.

Montarea arborilor necesita trei faze importante: pregatirea, montarea propriu-zisa si verif icarea montarii.

Pregatirea montarii arborlor necesita studierea desenului cu schema de montaj, verificarea acestora, in special a fusurilor si a partilor de calare, care trebuie sa fie netede, fara sgarieturi, loviri sau urme de coroziune. Bavurile zgarieturile, loviturile se elimina prin ajustare fina, urmata de o finisare cu panza abraziva. Petele de rugina sunt curatate fie cu panza abraziva, fie cu pasta abraziva. In general, aceste verificari sunt efectuate la receptia arborilor la terminarea prelucrarii lor, insa elese recomanda si la montare.

Montarea propriu-zisa consta in executarea urmatoarelor operatii:
-- verificarea cuzinetilor daca sunt fixati corect la capatul lagarului;
-- ajustarea cuzinetilor dupa fusurile arborilor; pentru aceasta se sterg cu o carpa uscata, fusurile si, apoi, se acopera cu un strat subtire de vopsea. Se aseaza arborele in lagare cu ambele fusuri si se monteaza capacele lagarelor. Apoi se se invarteste usor arborele cu scopul de a se realiza
tusarea cuzinetilor. Se demonteaza capacele lagarelor si se executa ajustarea cuzinetilor acolo unde apar proeminente indicate de vopsea.

Operatiile de ajustare se repeta pana cand numarul petelor de contact de pe suprafata cuzinetului corespunde preciziei impuse la asamblare. In general, se considera ca suprafata este corespunzatoare, daca contine 15 ... 25 de pete de vopsea pe o suprfata de 25 X 25 mm2;
-- se spala fusurile si cuzinetii, se usuca cu aer comprimat si se ung cu unsoare, folosindu-se o pensula;
-- se monteaza definitiv arborele in lagare.

De remarcat faptul ca la montarea arborilor in lagare trebuie sa se respecte jocurile - radial si axial - prescrise in documentatia tehnica, pentru a se asigura o ungere buna in timpul functionarii. Verificarea montarii arborilor, inclusiv a lagarelor, se executa odata cu probele de functionare a masinilor.

Se considera ca montajul a fost corect executat daca, in timpul functionarii, lagarele nu se incalzesc mai mult de 60 ... 70oC.

Montarea arborilor cotiti, cu toate ca este mult mai pretentioasa dacat a arborilor drepti, necesita respectarea celor trei faze distincte: pregatirea montarii, montarea propriu-zisa si verificarea montarii.

Pregatirea montarii consta in controlul fusurilor ca sa nu prezinte zgarieturi. Acestea se indeparteaza prin slefuire cu panza de slefuit.

Cuzinetii lagarelor trebuie sa adere etans pe suprafetele fusurilor.

Suprafata de aderare trebuie sa fie repartizata uniform si sa reprezinte cel putin 60 ... 70 % di suprafata activa.

Verificarea aderarii se face cu vopsea. In cazul unei aderari necorespunzatoare, se executa razuirea.

Se verifica calitatea compozitiei de lagare; stratul de compozitie turnat trebuie sa adere bine la suprafata cuzinetului (bimetalic), iar la ciocanire sa emita un sunet clar metalic.

Pe suprafata de lucru a stratului de compozitie nu se admit zgarieturi, sufluri, stratificari etc.

Asezarea cuzinetului inferior dupa fusurile arborelui se verifica cu vopsea (negru de fum diluat si petrol lampant).

Cuzinetii superiori trebuie sa adere, de asemenea, foarte bine.
Jocul dintre cuzinetul superior si fusul arborelui nu trebuie sa depaseasca
0,001 mm .

Pentru preintampinarea pierderilor de presiune a uleiului din lagare, intre baia de ulei si marginea cuzinetului trebuie sa ramana o distanta de 15 ... 20 mm.

In cazul cand se folosesc garnituri de reglare intre cuzineti, ca, de exemplu, in compresoare cu piston, acestea se executa dupa conturul planului de separatie. Materialul acestor garnituri poate fi textolit, alama sau aluminiu.

Montarea propriu-zisa a arborilor consta in asezarea acestora in lagare si rotirea lor de cateva ori.

Se verifica pozitia arborelui cu ajutorul unei nivele de 0,1 mm, masurarea facandu-se la fiecare 900, adica in patru pozitii. Pozitia orizontala a fusurilor manetoane se verifica tot cu ajutorul nivelei. Abaterile de la paralelism intre axele fuselor manetoane si axele fusurilor palier nu pot depasi 0,02 mm pentru 100 mm din lungimea fusului.

La controlul excentritatii se folosesc patru comparatoare.

Deplasarea axiala a arborelui cotit pe lagare se verifica prin rotirea acestuia la 1800 si masurarea jocului cu un comparator.

Valoarea jocului este stabilita in documentatia de montaj in functie de conditiile de lucru si de felul masinii la care se monteaza arborele cotit.

Verificarea montarii se executa odata cu proba de functionare a masinii, la care arborele cotit nu trebuie sa prezinte batai radiale ce se pot transmite pistoanelor, iar lagarele sa nu se incalzeasca peste 60 ... 700C.


Tag-uri: organe de masini, scheme, miscare de rotatie



Categorie: Referate  - ( Referate - Archiva)

Data Adaugarii: 14 December '12


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :