Statistics:
Visits: 1,611 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Tehnologia de asamblare a organelor de masini ce executa miscari de rotatie
Q: | Intreaba despre Tehnologia de asamblare a organelor de masini ce executa miscari de rotatie |
Arborii si osiile sunt organe de masini care au rolul de a asigura transmiterea miscarii de rotatie prin intermediul organelor fixate pe ei (roti dintate, roti de curea, biele, volanti, rotoare de masini electrice, discuri de turbina, etc.). In vederea rotirii, arborii si osiile sunt prevazute cu suprafete de sprijin numite fusuri. Fusurile au forma geometrica cilindrica, conica cau sferica, fiind montate in organe speciale de sprijin numite lagare.
In afara de clasificarea arborilor dupa rolul functional in: arbore-motor, arbore principal, arbore secundar, arbore intermediar.
Dupa pozitia lor in timpul functionarii, arborii se impart in: orizontali si inclinati.
Montarea arborilor necesita trei faze importante: pregatirea, montarea propriu-zisa si verif icarea montarii.
Pregatirea montarii arborlor necesita studierea desenului cu schema de montaj, verificarea acestora, in special a fusurilor si a partilor de calare, care trebuie sa fie netede, fara sgarieturi, loviri sau urme de coroziune. Bavurile zgarieturile, loviturile se elimina prin ajustare fina, urmata de o finisare cu panza abraziva. Petele de rugina sunt curatate fie cu panza abraziva, fie cu pasta abraziva. In general, aceste verificari sunt efectuate la receptia arborilor la terminarea prelucrarii lor, insa elese recomanda si la montare.
Montarea propriu-zisa consta in executarea urmatoarelor operatii:
-- verificarea cuzinetilor daca sunt fixati corect la capatul lagarului;
-- ajustarea cuzinetilor dupa fusurile arborilor; pentru aceasta se sterg cu o carpa uscata, fusurile si, apoi, se acopera cu un strat subtire de vopsea. Se aseaza arborele in lagare cu ambele fusuri si se monteaza capacele lagarelor. Apoi se se invarteste usor arborele cu scopul de a se realiza
tusarea cuzinetilor. Se demonteaza capacele lagarelor si se executa ajustarea cuzinetilor acolo unde apar proeminente indicate de vopsea.
Operatiile de ajustare se repeta pana cand numarul petelor de contact de pe suprafata cuzinetului corespunde preciziei impuse la asamblare. In general, se considera ca suprafata este corespunzatoare, daca contine 15 ... 25 de pete de vopsea pe o suprfata de 25 X 25 mm2;
-- se spala fusurile si cuzinetii, se usuca cu aer comprimat si se ung cu unsoare, folosindu-se o pensula;
-- se monteaza definitiv arborele in lagare.
De remarcat faptul ca la montarea arborilor in lagare trebuie sa se respecte jocurile - radial si axial - prescrise in documentatia tehnica, pentru a se asigura o ungere buna in timpul functionarii. Verificarea montarii arborilor, inclusiv a lagarelor, se executa odata cu probele de functionare a masinilor.
Se considera ca montajul a fost corect executat daca, in timpul functionarii, lagarele nu se incalzesc mai mult de 60 ... 70oC.
Montarea arborilor cotiti, cu toate ca este mult mai pretentioasa dacat a arborilor drepti, necesita respectarea celor trei faze distincte: pregatirea montarii, montarea propriu-zisa si verificarea montarii.
Pregatirea montarii consta in controlul fusurilor ca sa nu prezinte zgarieturi. Acestea se indeparteaza prin slefuire cu panza de slefuit.
Cuzinetii lagarelor trebuie sa adere etans pe suprafetele fusurilor.
Suprafata de aderare trebuie sa fie repartizata uniform si sa reprezinte cel putin 60 ... 70 % di suprafata activa.
Verificarea aderarii se face cu vopsea. In cazul unei aderari necorespunzatoare, se executa razuirea.
Se verifica calitatea compozitiei de lagare; stratul de compozitie turnat trebuie sa adere bine la suprafata cuzinetului (bimetalic), iar la ciocanire sa emita un sunet clar metalic.
Pe suprafata de lucru a stratului de compozitie nu se admit zgarieturi, sufluri, stratificari etc.
Asezarea cuzinetului inferior dupa fusurile arborelui se verifica cu vopsea (negru de fum diluat si petrol lampant).
Cuzinetii superiori trebuie sa adere, de asemenea, foarte bine.
Jocul dintre cuzinetul superior si fusul arborelui nu trebuie sa depaseasca
0,001 mm .
Pentru preintampinarea pierderilor de presiune a uleiului din lagare, intre baia de ulei si marginea cuzinetului trebuie sa ramana o distanta de 15 ... 20 mm.
In cazul cand se folosesc garnituri de reglare intre cuzineti, ca, de exemplu, in compresoare cu piston, acestea se executa dupa conturul planului de separatie. Materialul acestor garnituri poate fi textolit, alama sau aluminiu.
Montarea propriu-zisa a arborilor consta in asezarea acestora in lagare si rotirea lor de cateva ori.
Se verifica pozitia arborelui cu ajutorul unei nivele de 0,1 mm, masurarea facandu-se la fiecare 900, adica in patru pozitii. Pozitia orizontala a fusurilor manetoane se verifica tot cu ajutorul nivelei. Abaterile de la paralelism intre axele fuselor manetoane si axele fusurilor palier nu pot depasi 0,02 mm pentru 100 mm din lungimea fusului.
La controlul excentritatii se folosesc patru comparatoare.
Deplasarea axiala a arborelui cotit pe lagare se verifica prin rotirea acestuia la 1800 si masurarea jocului cu un comparator.
Valoarea jocului este stabilita in documentatia de montaj in functie de conditiile de lucru si de felul masinii la care se monteaza arborele cotit.
Verificarea montarii se executa odata cu proba de functionare a masinii, la care arborele cotit nu trebuie sa prezinte batai radiale ce se pot transmite pistoanelor, iar lagarele sa nu se incalzeasca peste 60 ... 700C.
In afara de clasificarea arborilor dupa rolul functional in: arbore-motor, arbore principal, arbore secundar, arbore intermediar.
Dupa pozitia lor in timpul functionarii, arborii se impart in: orizontali si inclinati.
Montarea arborilor necesita trei faze importante: pregatirea, montarea propriu-zisa si verif icarea montarii.
Pregatirea montarii arborlor necesita studierea desenului cu schema de montaj, verificarea acestora, in special a fusurilor si a partilor de calare, care trebuie sa fie netede, fara sgarieturi, loviri sau urme de coroziune. Bavurile zgarieturile, loviturile se elimina prin ajustare fina, urmata de o finisare cu panza abraziva. Petele de rugina sunt curatate fie cu panza abraziva, fie cu pasta abraziva. In general, aceste verificari sunt efectuate la receptia arborilor la terminarea prelucrarii lor, insa elese recomanda si la montare.
Montarea propriu-zisa consta in executarea urmatoarelor operatii:
-- verificarea cuzinetilor daca sunt fixati corect la capatul lagarului;
-- ajustarea cuzinetilor dupa fusurile arborilor; pentru aceasta se sterg cu o carpa uscata, fusurile si, apoi, se acopera cu un strat subtire de vopsea. Se aseaza arborele in lagare cu ambele fusuri si se monteaza capacele lagarelor. Apoi se se invarteste usor arborele cu scopul de a se realiza
tusarea cuzinetilor. Se demonteaza capacele lagarelor si se executa ajustarea cuzinetilor acolo unde apar proeminente indicate de vopsea.
Operatiile de ajustare se repeta pana cand numarul petelor de contact de pe suprafata cuzinetului corespunde preciziei impuse la asamblare. In general, se considera ca suprafata este corespunzatoare, daca contine 15 ... 25 de pete de vopsea pe o suprfata de 25 X 25 mm2;
-- se spala fusurile si cuzinetii, se usuca cu aer comprimat si se ung cu unsoare, folosindu-se o pensula;
-- se monteaza definitiv arborele in lagare.
De remarcat faptul ca la montarea arborilor in lagare trebuie sa se respecte jocurile - radial si axial - prescrise in documentatia tehnica, pentru a se asigura o ungere buna in timpul functionarii. Verificarea montarii arborilor, inclusiv a lagarelor, se executa odata cu probele de functionare a masinilor.
Se considera ca montajul a fost corect executat daca, in timpul functionarii, lagarele nu se incalzesc mai mult de 60 ... 70oC.
Montarea arborilor cotiti, cu toate ca este mult mai pretentioasa dacat a arborilor drepti, necesita respectarea celor trei faze distincte: pregatirea montarii, montarea propriu-zisa si verificarea montarii.
Pregatirea montarii consta in controlul fusurilor ca sa nu prezinte zgarieturi. Acestea se indeparteaza prin slefuire cu panza de slefuit.
Cuzinetii lagarelor trebuie sa adere etans pe suprafetele fusurilor.
Suprafata de aderare trebuie sa fie repartizata uniform si sa reprezinte cel putin 60 ... 70 % di suprafata activa.
Verificarea aderarii se face cu vopsea. In cazul unei aderari necorespunzatoare, se executa razuirea.
Se verifica calitatea compozitiei de lagare; stratul de compozitie turnat trebuie sa adere bine la suprafata cuzinetului (bimetalic), iar la ciocanire sa emita un sunet clar metalic.
Pe suprafata de lucru a stratului de compozitie nu se admit zgarieturi, sufluri, stratificari etc.
Asezarea cuzinetului inferior dupa fusurile arborelui se verifica cu vopsea (negru de fum diluat si petrol lampant).
Cuzinetii superiori trebuie sa adere, de asemenea, foarte bine.
Jocul dintre cuzinetul superior si fusul arborelui nu trebuie sa depaseasca
0,001 mm .
Pentru preintampinarea pierderilor de presiune a uleiului din lagare, intre baia de ulei si marginea cuzinetului trebuie sa ramana o distanta de 15 ... 20 mm.
In cazul cand se folosesc garnituri de reglare intre cuzineti, ca, de exemplu, in compresoare cu piston, acestea se executa dupa conturul planului de separatie. Materialul acestor garnituri poate fi textolit, alama sau aluminiu.
Montarea propriu-zisa a arborilor consta in asezarea acestora in lagare si rotirea lor de cateva ori.
Se verifica pozitia arborelui cu ajutorul unei nivele de 0,1 mm, masurarea facandu-se la fiecare 900, adica in patru pozitii. Pozitia orizontala a fusurilor manetoane se verifica tot cu ajutorul nivelei. Abaterile de la paralelism intre axele fuselor manetoane si axele fusurilor palier nu pot depasi 0,02 mm pentru 100 mm din lungimea fusului.
La controlul excentritatii se folosesc patru comparatoare.
Deplasarea axiala a arborelui cotit pe lagare se verifica prin rotirea acestuia la 1800 si masurarea jocului cu un comparator.
Valoarea jocului este stabilita in documentatia de montaj in functie de conditiile de lucru si de felul masinii la care se monteaza arborele cotit.
Verificarea montarii se executa odata cu proba de functionare a masinii, la care arborele cotit nu trebuie sa prezinte batai radiale ce se pot transmite pistoanelor, iar lagarele sa nu se incalzeasca peste 60 ... 700C.
Tag-uri: organe de masini, scheme, miscare de rotatie |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 14 December '12
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :