Statistics:
Visits: 2,056 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Originalitatea creatiei lui Ion Luca Caragiale
Q: | Intreaba despre Originalitatea creatiei lui Ion Luca Caragiale |
Autodefinindu-se (începând cu 1909), I. L. Caragiale spunea: "Sunt o fiinţă complexă! Capriţioasă şi statornică; impresionabilă ca un copil incult, blazată ca un filosof istovit, mahalagioaică şi aristocrată; aci primitivă, aci ultrarafinată, iau în glumă împrejurările cele mai grave şi sunt grav faţă cu cine ştie ce minciuni. Mă înnebunesc după evenimentele de senzaţie, vesele sau funebre., parade, accidente, crime, sinucideri, scandaluri... (...) Imi trebuiesc dimineaţa cum deschid ochii ştiri palpitante, dacă nu adevărate, măcar... altfel.
Dezminţirea lor seara mă mâhneşte peste măsură şi nu mă pot mângâia decât a doua zi cu o născocire şi mai ş i." Aceasta scoate în evidenţă faptul că scriitorul â fost un om dificil, aplecat spre fapte de viaţă realiste.
"In timp ce Eminescu - spune T. Vianu (Itoria literaturii române moderne, 1944) - este un geniu romantic (...), Caragiale reprezintă o mare dotaţie clasică şi realistă."
Teatrul lui Caragiale reprezintă şi astăzi un mod interesant de a cunoaşte aspecte 'ale unor perioade istorice. Aceasta a determinat pe mulţi critici şi istorici literari -Ibrăileanu, Şerban Cioculescu, Florin Manolescu etc. - să afirme că nu se poate vorbi de istoria României din perioada creaţiei lui Caragiale fără valorificarea şi a acesteia: "Nu va fi posibil - spune T. Vianu - să se scrie istoria socială a veacului al XIX-lea fără o continuă referinţă la opera lui Caragiale."
In acelaşi mod se pronunţă şi Paul Zarifopol, considerând că scrierile lui Caragiale "mai adânc poate decât oricare altul, va lumioa şi va colora viziunea lor istorică despre vremurile noastre".
Maestru al limbii literare, proiectând împreună cu Eminescu elaborarea unei gramatici, I. L. Caragiale va da prin întreaga sa operă, dramatică, în proză sau în jurnalistică, măsura talentului său, propunând modele referenţiale.
Florin Manolescu îşi încheie interesantul şi amplul studiu Caragiale şi Caragiale, jocuri cu mai multe strategii cu o remarcabilă apreciere: "In Luceafărul lui Eminescu un personaj tragic se retrage decepţionat în cercurile Demiurgului, cu un aer de superioritate, rece şi nemuritor.
La Caragiale, un personaj aproape comic se refugiază speriat în împărăţia celui de-al doilea stăpân al lumii, dar, cu toată distanţa dintre aceste două texte şi, în cele' din urmă, dintre autorii lor, ceva mai adânc îi uneşte în pofida tuturor deosebirilor: faptul că amândoi fug de acelaşi lucru şi că, fugind, nu s-ar mai întoarce înapoi."
Dezminţirea lor seara mă mâhneşte peste măsură şi nu mă pot mângâia decât a doua zi cu o născocire şi mai ş i." Aceasta scoate în evidenţă faptul că scriitorul â fost un om dificil, aplecat spre fapte de viaţă realiste.
"In timp ce Eminescu - spune T. Vianu (Itoria literaturii române moderne, 1944) - este un geniu romantic (...), Caragiale reprezintă o mare dotaţie clasică şi realistă."
Teatrul lui Caragiale reprezintă şi astăzi un mod interesant de a cunoaşte aspecte 'ale unor perioade istorice. Aceasta a determinat pe mulţi critici şi istorici literari -Ibrăileanu, Şerban Cioculescu, Florin Manolescu etc. - să afirme că nu se poate vorbi de istoria României din perioada creaţiei lui Caragiale fără valorificarea şi a acesteia: "Nu va fi posibil - spune T. Vianu - să se scrie istoria socială a veacului al XIX-lea fără o continuă referinţă la opera lui Caragiale."
In acelaşi mod se pronunţă şi Paul Zarifopol, considerând că scrierile lui Caragiale "mai adânc poate decât oricare altul, va lumioa şi va colora viziunea lor istorică despre vremurile noastre".
Maestru al limbii literare, proiectând împreună cu Eminescu elaborarea unei gramatici, I. L. Caragiale va da prin întreaga sa operă, dramatică, în proză sau în jurnalistică, măsura talentului său, propunând modele referenţiale.
Florin Manolescu îşi încheie interesantul şi amplul studiu Caragiale şi Caragiale, jocuri cu mai multe strategii cu o remarcabilă apreciere: "In Luceafărul lui Eminescu un personaj tragic se retrage decepţionat în cercurile Demiurgului, cu un aer de superioritate, rece şi nemuritor.
La Caragiale, un personaj aproape comic se refugiază speriat în împărăţia celui de-al doilea stăpân al lumii, dar, cu toată distanţa dintre aceste două texte şi, în cele' din urmă, dintre autorii lor, ceva mai adânc îi uneşte în pofida tuturor deosebirilor: faptul că amândoi fug de acelaşi lucru şi că, fugind, nu s-ar mai întoarce înapoi."
Tag-uri: ion luca caragiale, creatie, originalitate |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 21 February '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :