Statistics:
Visits: 1,418 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Caracterizarea personajului Emilia Rachitaru din opera Patul lui Procust scrisa de Camil Petrescu-prima parte
Q: | Intreaba despre Caracterizarea personajului Emilia Rachitaru din opera Patul lui Procust scrisa de Camil Petrescu-prima parte |
Personaj secundar, static, unidimensional.
Modalitati de caracterizare:
— caracterizare directa: portretul facut de narator si de alte personaje; autocaracterizarea;
— caracterizare indirecta: prin propriile actiuni, simtiri si ganduri; prin comentariul naratorial; prin mediul in care traieste.
Emilia se construieste in paginile romanului din viziunile subiective ale lui Ladima si Fred Vasilescu. E evidenta lipsa virtutilor ei rationale sau afective.
Actrita fara talent. Starneste - s-ar putea afirma - o pasiune mistuitoare in sufletul lui G.D. Ladima, care o divinizeaza, o fetisizeaza, punandu-i la picioare intreaga lui existenta. Dar viata de sfanta aureolata a Emiliei, asa cum este vazuta si inchipuita la inceput de Ladima, se combina foarte ades cu cealalta viata, de cocota de lux.
Talentul ei actoricesc este discutabil; lui Gedem ii starneste accente imnice si este gata sa-i atribuie calitatile ce ar incununa un geniu teatral. Naivitate sau automistificare? Pentru Fred talentul Emiliei ramane o fantasmagorie, caci pe scena este „dezastruoasa ca o bucatareasa patetica".
De altfel, Emilia se construieste in paginile romanului din viziunile subiective ale lui Ladima si Fred Vasilescu. Si viziunile lor nu vor folosi nicicand acelasi spot de lumina, desi, in finalul romanului, ei vor realiza racordarea - necesara - la misoginismul autorului. Gedem o idolatrizeaza; Fred o judeca la rece (poseda si alte argumente), si o vede grava si impozanta, o blonda spalacita, grasuta si vulgara, cu veleitati si sigura pe ea, dar altfel saraca cu duhul.
Nu stie sa glumeasca sau glumeste vulgar, nu surade, fiind mereu de o gravitate prosteasca, nu pricepe rolurile care i se dau pentru ca, in liniaritatea-i naiva, se pricepe, mai mult sau mai putin, la un singur rol. Nu are, cum spune Fred (si uzam, deci, de viziunea unui narator implicat, nu de neacceptat), „niciuna din acele arme ale feminitatii menite sa mascheze intentii materiale si sa coloreze situatii delicate". „Frumusetea-i caligrafica e uneori jignitoare. Are capul rotund de tot, cu parul pieptanat lipit, cu o frunte ca un fragment de sfera", „asa de limpede, de parca niciunul dintre milioanele ei de stramosi n-a incretit-o vreodata din cauza vreunui gand".
Modalitati de caracterizare:
— caracterizare directa: portretul facut de narator si de alte personaje; autocaracterizarea;
— caracterizare indirecta: prin propriile actiuni, simtiri si ganduri; prin comentariul naratorial; prin mediul in care traieste.
Emilia se construieste in paginile romanului din viziunile subiective ale lui Ladima si Fred Vasilescu. E evidenta lipsa virtutilor ei rationale sau afective.
Actrita fara talent. Starneste - s-ar putea afirma - o pasiune mistuitoare in sufletul lui G.D. Ladima, care o divinizeaza, o fetisizeaza, punandu-i la picioare intreaga lui existenta. Dar viata de sfanta aureolata a Emiliei, asa cum este vazuta si inchipuita la inceput de Ladima, se combina foarte ades cu cealalta viata, de cocota de lux.
Talentul ei actoricesc este discutabil; lui Gedem ii starneste accente imnice si este gata sa-i atribuie calitatile ce ar incununa un geniu teatral. Naivitate sau automistificare? Pentru Fred talentul Emiliei ramane o fantasmagorie, caci pe scena este „dezastruoasa ca o bucatareasa patetica".
De altfel, Emilia se construieste in paginile romanului din viziunile subiective ale lui Ladima si Fred Vasilescu. Si viziunile lor nu vor folosi nicicand acelasi spot de lumina, desi, in finalul romanului, ei vor realiza racordarea - necesara - la misoginismul autorului. Gedem o idolatrizeaza; Fred o judeca la rece (poseda si alte argumente), si o vede grava si impozanta, o blonda spalacita, grasuta si vulgara, cu veleitati si sigura pe ea, dar altfel saraca cu duhul.
Nu stie sa glumeasca sau glumeste vulgar, nu surade, fiind mereu de o gravitate prosteasca, nu pricepe rolurile care i se dau pentru ca, in liniaritatea-i naiva, se pricepe, mai mult sau mai putin, la un singur rol. Nu are, cum spune Fred (si uzam, deci, de viziunea unui narator implicat, nu de neacceptat), „niciuna din acele arme ale feminitatii menite sa mascheze intentii materiale si sa coloreze situatii delicate". „Frumusetea-i caligrafica e uneori jignitoare. Are capul rotund de tot, cu parul pieptanat lipit, cu o frunte ca un fragment de sfera", „asa de limpede, de parca niciunul dintre milioanele ei de stramosi n-a incretit-o vreodata din cauza vreunui gand".
Tag-uri: emilia rachitaru, patul lui procust, camil petrescu |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 10 January '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :