Statistics:
Visits: 823 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Caracterizarea Emiliei Rachitaru din perspectiva lui Fred Vasilescu
Q: | Intreaba despre Caracterizarea Emiliei Rachitaru din perspectiva lui Fred Vasilescu |
Prin romanul "Patul lui Procust", autorul Camil Petrescu se remarca printre cei mai de seama reprezentanti ai autenticitatii, avand o remarcabila acuitate intelectuala si putere de creatie.
Scriitorul isi numeste romanul "dosar de existente" (in subsolul primei pagini), acest "calificativ" fiind materializat prin lipsa unui personaj principal. Fiecare personaj isi face aparitia in centrul atentiei pentru a lasa mai apoi loc la un altul, apoi la altul… Doamna T, George Demetriu Ladima, Fred Vasilescu si Emilia Rachitaru sunt cei patru protagonisti ai romanului.
…" Emilia aceasta, pe care am avut-o din noaptea cand m-a dus un prieten cu ea la Luzana, pe care am chemat-o la mine cand am vrut si pe care totusi, in trei ani, am venit cel mult de trei ori s-o am, care de cate ori a fo st singura cu mine n-a intarziat, ca sa ramaie in camasa cu coapsele goale, un sfert de ora, fata asta blonda sau mai mult spalacita, grasuta si vulgara, pe care au avut-o toti prietenii mei, ca si mine…"
Aceasta Emilia este o actrita fara talent. Fred o vede pe scena ca fiind "dezastruoasa ca o bucatareasa patetica", o judeca "la rece" si o vede grava, impozanta, o blonda spalacita, grasuta si vulgara, cu veleitati si sigura pe ea dar altfel saraca cu spiritul. Ea nu stie sa glumeasca; totusi, cateodata glumeste vulgar; nu zambeste, fiind mereu de o gravitate – am putea spune – prosteasca. in ceea ce priveste teatrul, Emilia nu se poate incadra in nici un rol, deoarece ea nu poate intelege decat unul singur… acela de "dama de companie".
Feminitatea ii lipseste cu desavarsire, lasand la iveala o femeie superficiala, pentru care actoria e un mod de a-si ascunde adevarata natura, delasarea. Emilia este o femeie de-a dreptul jignitoare prin lipsa ei de naturalete, prin gesturile si tendintele ei animalice, avand constiinta ca reprezinta pentru Fred Vasilescu doar un ospat de carne: "Are constiinta valorii animalitatii ei … exploateaza totul rece, cu randuiala si socoteala; gandeste vulgar si grijuliu despre sexul ei, ca un taran despre marfa si hambar".
Vizita lui Fred Vasilescu reprezinta pentru Emilia doar inca un cadou din partea acestuia sau, "ca data trecuta", doua mii de lei lasati pe masuta, la plecare. Restul vine de la sine. in timp ce "musafirul" o are din nou, Emilia este rece, respingatoare, nenaturala intr-un mod jignitor si respingator. Ea stie ca nu reprezinta nimic pentru Fred. in acelasi timp stie ca Ladima o iubeste, dar ea nu este in stare sa inteleaga asemenea sentimente profunde. Gandirea ei se limiteaza la placerile carnale fara a incerca macar sa cuprinda nemarginita dragoste pe care Ladima i-o poarta.
Nu ne putem indoi, deci, de lipsa virtutilor rationale sau afective ale Emiliei. De aici se naste, poate, intrebarea prin ce proces absurd, ilogic, o fiinta cu un asemenea statut a putut deveni doamna din visele lui Ladima?
in ansamblu, Emilia este vazuta de catre Fred ca si un apogeu al decadentei feminine, sau, judecand obiectiv, o "victima" a misoginismul autorului, fenomen a carui prezenta se face simtita din plin.
Scriitorul isi numeste romanul "dosar de existente" (in subsolul primei pagini), acest "calificativ" fiind materializat prin lipsa unui personaj principal. Fiecare personaj isi face aparitia in centrul atentiei pentru a lasa mai apoi loc la un altul, apoi la altul… Doamna T, George Demetriu Ladima, Fred Vasilescu si Emilia Rachitaru sunt cei patru protagonisti ai romanului.
…" Emilia aceasta, pe care am avut-o din noaptea cand m-a dus un prieten cu ea la Luzana, pe care am chemat-o la mine cand am vrut si pe care totusi, in trei ani, am venit cel mult de trei ori s-o am, care de cate ori a fo st singura cu mine n-a intarziat, ca sa ramaie in camasa cu coapsele goale, un sfert de ora, fata asta blonda sau mai mult spalacita, grasuta si vulgara, pe care au avut-o toti prietenii mei, ca si mine…"
Aceasta Emilia este o actrita fara talent. Fred o vede pe scena ca fiind "dezastruoasa ca o bucatareasa patetica", o judeca "la rece" si o vede grava, impozanta, o blonda spalacita, grasuta si vulgara, cu veleitati si sigura pe ea dar altfel saraca cu spiritul. Ea nu stie sa glumeasca; totusi, cateodata glumeste vulgar; nu zambeste, fiind mereu de o gravitate – am putea spune – prosteasca. in ceea ce priveste teatrul, Emilia nu se poate incadra in nici un rol, deoarece ea nu poate intelege decat unul singur… acela de "dama de companie".
Feminitatea ii lipseste cu desavarsire, lasand la iveala o femeie superficiala, pentru care actoria e un mod de a-si ascunde adevarata natura, delasarea. Emilia este o femeie de-a dreptul jignitoare prin lipsa ei de naturalete, prin gesturile si tendintele ei animalice, avand constiinta ca reprezinta pentru Fred Vasilescu doar un ospat de carne: "Are constiinta valorii animalitatii ei … exploateaza totul rece, cu randuiala si socoteala; gandeste vulgar si grijuliu despre sexul ei, ca un taran despre marfa si hambar".
Vizita lui Fred Vasilescu reprezinta pentru Emilia doar inca un cadou din partea acestuia sau, "ca data trecuta", doua mii de lei lasati pe masuta, la plecare. Restul vine de la sine. in timp ce "musafirul" o are din nou, Emilia este rece, respingatoare, nenaturala intr-un mod jignitor si respingator. Ea stie ca nu reprezinta nimic pentru Fred. in acelasi timp stie ca Ladima o iubeste, dar ea nu este in stare sa inteleaga asemenea sentimente profunde. Gandirea ei se limiteaza la placerile carnale fara a incerca macar sa cuprinda nemarginita dragoste pe care Ladima i-o poarta.
Nu ne putem indoi, deci, de lipsa virtutilor rationale sau afective ale Emiliei. De aici se naste, poate, intrebarea prin ce proces absurd, ilogic, o fiinta cu un asemenea statut a putut deveni doamna din visele lui Ladima?
in ansamblu, Emilia este vazuta de catre Fred ca si un apogeu al decadentei feminine, sau, judecand obiectiv, o "victima" a misoginismul autorului, fenomen a carui prezenta se face simtita din plin.
Tag-uri: referat, camil petrescu, caracterizare, bac, roman |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 10 December '12
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :