În 1983, Richard Noble (scoţian) s-a remarcat prin faptul că a bătut recordul de viteză la sol cu maşina sa Thrust 2. El nu a fost însă mulţumit cu acest lucru, aşa că, 14 ani mai târziu, s-a hotărât să îşi bată propriul record. Dar, de data asta ţinta sa a fost depăşirea vitezei sunetului. De data aceasta el a angajat un pilot, pe nume Andy Green, pentru a-i conduce noua lui masina numită Thrust SSC (Super Sonic Car). Această maşină simboliza încrederea celor doi în atingerea ţelului pe care şi-l propuseseră şi i-a făcut celebri, rămânând în istorie.
În 1899 Camille Jenatzy (Belgia) a devenit prima persoană care a călătorit cu peste 100 km/h. El a condus maşina denum
ită „La Jamais contente†(„VeÅŸnic NemulÅ£umitaâ€). A fost al 6-lea record de viteză. Primul a fost alternat de Jenatzy ÅŸi Count Gaston de Chasseloup – Laubat – FranÅ£a.
Primul record oficial de viteză a fost stabilit de acesta din urmă pe 18 Decembrie 1898, de asemenea într-o maşină cu un motor electric.
În 1902 William K. Vanderbilt Jr. (SUA) a stabilit primul record de viteză cu un motor cu combustie internă. Motorul cu reacţie a fost recunoscut oficial abia în 1964, când a fost stabilit recordul de viteză la 664 km/h. Dupa acestea depăşirea vitezei sunetului a devenit o ţintă mai aproape de realitate.
Pe 15 Octombrie 1997, după 50 de ani şi o zi de când pilotul Chuck Yeagera devenit primul om care a călătorit cu o viteză mai mare decât cea a sunetului, Thrust SSC a atins 1.227,952 km/h. Astfel, s-a stabilit un nou record al vitezei.
Craig Breedlove (SUA) plănuieşte sa bată recordurile lui Nobel si Green, cu toate că acesta din urmă nu îi dă prea multe şanse de reuşită. sursa imaginii : gordon-glasgow.org