În 1894 pe 22 iulie a fost organizat de către ziarul francez Le Petit Journal Concours des Voitures sans Chevaux (Concursul maşinilor fără cai), pentru a demonstra fiabilitatea relativă a noului mijloc de transport – maşina cu motor. Concursu presupune o cursă de la Paris la Rouen şi înapoi, dar desigur participanţii nu au dorit să demonstreze numai fiabilitatea ci şi viteza maşinilor lor, transformând prima cursă de fiabilitate într-un concurs de maşini. Prima cursă oficială de maşini a avut loc anul următor de la Paris la Bordeaux şi înapoi.
James Gordon Bennett din USA proprietar al New York Herald a auzit de această cursă cât şi despre celelalte şi în 1899 a iniţiat primul concurs internaţional de maşini, Coupe Internationale, care a avut loc pen
tru prima dată în 1900 şi a fost curând denumită Gordon Bennett Trophy. Fernand Charron din Franţa a fost primul învingător. Gordon Bennett Trophy a atras mai multe ţări dar la început excludea anumite fabricaţii. În 1906 a fost înlocuit cu Grand Prix care a permis tuturor maşinilor să participe indiferent de ţara de provenienţă. Primul Grand Prix a avut loc pe circuitul de la Sarthe în Le Mans, Franţa şi a fost câştigat de Ferenc Szis din Ungaria într-o maşină Renault.
Prima Indianapolis 500 a fost organizată în America în 1911 de către Carl Fisher- peste 500 de mile pe un circuit cunoscut sub numele de Brickyard. Primul câştigător a fost Ray Harroun. În afară de Harroun primul pilot care a câştigat la Indianapolis la debutul său a fost Graham Hill din Anglia în 1966 şi în 1993 Nigel Mansell a fost primul pilot care a terminat în pole position circuitul de la Indianapolis în sezonul de debut.
Sursa imagine: ftmsnh.com