FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 4,128
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Caracterizarea personajului Dionis Dan din opera Sarmanul Dionis scrisa de Mihai Eminescu-prima parte

Tag-uri Populare


literatura   opera   comentariu   caracterizare   roman   referat   poezie   personaj   arta   viata   timp   iubire   caracterizare indirecta   caracterizare directa   zambet   sarut   dragoste   cultura   povestirea   poet   filme   dorinta   prietenie   fericire   dreptate   basm   poveste   univers   eseu   relatii   lacrimi   sentimente   ganduri   frumusete   amintiri   aminitiri  

All Tags

Famous Forum

 

Caracterizarea personajului Dionis Dan din opera Sarmanul Dionis scrisa de Mihai Eminescu-prima parte

 Q:   Intreaba despre Caracterizarea personajului Dionis Dan din opera Sarmanul Dionis scrisa de Mihai Eminescu-prima parte       
Caracterizarea personajului Dionis  Dan din opera Sarmanul Dionis scrisa de Mihai Eminescu-prima parte Personaj romantic, principal, dinamic, eponim, arhetipal - impreuna cu Maria intruchipeaza cuplul adamic; personajul principal traieste drama cautarii absolutului.

Modalitati de caracterizare:

- caracterizare directa: predomina portretul fizic si caracterizarea directa a naratorului, elemente de autocaracterizare;

- caracterizare indirecta: prin propriile ganduri, simtiri si actiuni, prin intermediul mediului emblematic in care traieste personajul; prin monologul interior.

Obsedat de „adevarata patrie", personajul principal traieste drama cautarii absolutului, in contextul relativizarii tuturor elementelor care ii definesc existenta.

In nuvela Sarmanul Dionis jocurile fanteziei creeaza fenomene dintre cele mai interesante, alimentate de „nostalgia inversa" pe care o trai esc personajele. Cautand „adevarata patrie", personajul principal traieste drama cautarii absolutului, in contextul relativizarii tuturor elementelor care ii definesc existenta. Dionis, "metafizicul nostru", crede in simultaneitatea lumilor si in posibilitatea de a trece dintr-un plan existential in altul. Sarmanul Dionis ajunge sa faca un pact cu umbra, obsedat de posibilitatea de a recupera lumile anterioare, ale timpului echinoxial si de a ajunge astfel la cunoasterea tainelor sugerate de o misterioasa carte cu desene in rosu si albastru.

Intelectual neadaptat contextului in care traieste, copil al unui „om misterios", iubit de mama sa cu o iubire care a avut efectul de a mari prapastia intre el si lume, Dionis cauta refugii, s-ar putea spune, pentru a trai sentimentul plenitudinii vietii. Autorul avertizeaza insa ca orice cauzalitate, in intelegerea personajului, trebuie eliminata: „cu firul cauzalitatii in mana, multi vor gandi a fi ghicit sensul intamplarilor lui, reducandu-le la simple vise afle) unei imaginatii bolnave". Din sirul strategiilor narative face parte si insistenta, la inceput, asupra, fantaziilor metafizice ale lui Dionis", „pre-dispunerii sale sufletesti atat de visatoare". Pentru Dionis, fiinta insingurata, "visul era viata si viata un vis", ajungand sa confunde planurile existentiale. Lumea nu are o consistenta reala, ci „e visul in sufletul nostru", „trecut si viitor e in sufletul meu. ca padurea intr-un sambure de ghinda, si infinitul asemene, ca reflectarea cerului instelat intr-un strop de roua".


Tag-uri: caracterizare, opera, literatura



Categorie: Eseuri  - ( Eseuri - Archiva)

Data Adaugarii: 14 December '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :