Statistics:
Visits: 2,162 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Despre Gogu Constantinescu
Q: | Intreaba despre Despre Gogu Constantinescu |
inginer şi om de ştiinţă, inventatorul sonicităţii (ştiinţa transmiterii energiei mecanice prin vibraţii în corpurile fluide sau solide)
S-a născut în familia unui profesor de matematică, la 4 octombrie 1881, la Craiova, mama fiind pianistă, această combinaţie profesională a părinţilor ajutându-l, probabil, în carieră. în 1904 a absolvit Şcoala Naţională de Drumuri şi Poduri, ca şef de promoţie. îşi dă seama, ca inginer constructor, de marile avantaje ale betonului armat, care era folosit pe plan mondial încă din anul 1868, dar la o scară foarte redusă, iar în România deloc. Chiar în anul absolvirii facultăţii, 1904, publică articolul ştiinţific Studiu asup ra betonului armat.
Printre clădirile remarcabile pe care le-a construit cu ajutorul betonului se numără: Hotelul Athenee Palace, Biblioteca Naţională (fostă Palatul Bursei), Moscheea din Constanţa şi Palatul Patriarhiei (cupola). Prima încercare de a asfalta o şosea îi aparţine tot lui: pe drumul pietruit Bucureşti-Doftana, toarnă un soi de păcură fierbinte, rezultatul fiind un fel de asfalt.
Dar rezistenţa la ideile lui novatoare este mare, ceea ce îl face ca, la numai 29 de ani, să plece în Anglia (1910), la Uzinele de Avioane Bristol (mai târziu British Aircraft Corporation), unde a lucrat ca inginer şi unde a găsit multă înţelegere. Aici cercetează legile de generare şi reflectare a undei sonice şi le fundamentează matematic, rezultatul publicându-l în cartea: The Theory of Sonics. A treatise on transmission of power by vibrations (1918).
Dar în memoria colectivă a lumii rămâne mai mult prin descoperirea dispozitivului de tragere cu mitraliera printre palele elicei, independent de turaţia acesteia, numit C. C. Gear (Constantinesco Fire Control Gear), cu care au fost echipate avioanele construite la Bristol şi cu ajutorul cărora englezii au câştigat supremaţia aeriană în Primul Război Mondial!
Această invenţie a patentat-o la 14 iulie 1916 (Patent No. 512). Până la sfârşitul războiului au fost produse 50000 de asemenea dispozitive de tragere, ele devenind echipament standard al avioanelor engleze şi americane (cu o cadenţă maximă de 850 lovituri pe minut).
În 1923 inventează schimbătorul de viteze automat pe baza unui convertor de cuplu sonic, eliminând astfel ambreiajul şi cutia de viteze clasică. Mai târziu va inventa motorul Diesel cu injector sonic, iar pentru construcţia în serie a acestuia semnează un contract cu firma General Motors, dar în cele din urmă proiectul este oprit de compania GM. Firma Bosch se va folosi parţial de această invenţie a lui Constantinescu, creând motoarele cu injecţie.
În palmaresul lui figurează 317 brevete de invenţie, iar în anul 1926 revista britanică „The Graphic" l-a situat printre primii 17 cei mai mari inventatori şi oameni de ştiinţă ai lumii.
Din 1961 este Doctor Honoris Causa al Institutului Politehnic BucureÅŸti.
Moare la 11 decembrie 1965, la Londra.
S-a născut în familia unui profesor de matematică, la 4 octombrie 1881, la Craiova, mama fiind pianistă, această combinaţie profesională a părinţilor ajutându-l, probabil, în carieră. în 1904 a absolvit Şcoala Naţională de Drumuri şi Poduri, ca şef de promoţie. îşi dă seama, ca inginer constructor, de marile avantaje ale betonului armat, care era folosit pe plan mondial încă din anul 1868, dar la o scară foarte redusă, iar în România deloc. Chiar în anul absolvirii facultăţii, 1904, publică articolul ştiinţific Studiu asup ra betonului armat.
Printre clădirile remarcabile pe care le-a construit cu ajutorul betonului se numără: Hotelul Athenee Palace, Biblioteca Naţională (fostă Palatul Bursei), Moscheea din Constanţa şi Palatul Patriarhiei (cupola). Prima încercare de a asfalta o şosea îi aparţine tot lui: pe drumul pietruit Bucureşti-Doftana, toarnă un soi de păcură fierbinte, rezultatul fiind un fel de asfalt.
Dar rezistenţa la ideile lui novatoare este mare, ceea ce îl face ca, la numai 29 de ani, să plece în Anglia (1910), la Uzinele de Avioane Bristol (mai târziu British Aircraft Corporation), unde a lucrat ca inginer şi unde a găsit multă înţelegere. Aici cercetează legile de generare şi reflectare a undei sonice şi le fundamentează matematic, rezultatul publicându-l în cartea: The Theory of Sonics. A treatise on transmission of power by vibrations (1918).
Dar în memoria colectivă a lumii rămâne mai mult prin descoperirea dispozitivului de tragere cu mitraliera printre palele elicei, independent de turaţia acesteia, numit C. C. Gear (Constantinesco Fire Control Gear), cu care au fost echipate avioanele construite la Bristol şi cu ajutorul cărora englezii au câştigat supremaţia aeriană în Primul Război Mondial!
Această invenţie a patentat-o la 14 iulie 1916 (Patent No. 512). Până la sfârşitul războiului au fost produse 50000 de asemenea dispozitive de tragere, ele devenind echipament standard al avioanelor engleze şi americane (cu o cadenţă maximă de 850 lovituri pe minut).
În 1923 inventează schimbătorul de viteze automat pe baza unui convertor de cuplu sonic, eliminând astfel ambreiajul şi cutia de viteze clasică. Mai târziu va inventa motorul Diesel cu injector sonic, iar pentru construcţia în serie a acestuia semnează un contract cu firma General Motors, dar în cele din urmă proiectul este oprit de compania GM. Firma Bosch se va folosi parţial de această invenţie a lui Constantinescu, creând motoarele cu injecţie.
În palmaresul lui figurează 317 brevete de invenţie, iar în anul 1926 revista britanică „The Graphic" l-a situat printre primii 17 cei mai mari inventatori şi oameni de ştiinţă ai lumii.
Din 1961 este Doctor Honoris Causa al Institutului Politehnic BucureÅŸti.
Moare la 11 decembrie 1965, la Londra.
Tag-uri: inginer, om de stiinta |
- Familia Lui Andi Moisescu (6084 visits)
- Faima - Avantaje si Dezavantaje (5259 visits)
- Relatia Veronicai Micle cu Mihai Eminescu (5166 visits)
- Familia Lui Mihai Eminescu (4660 visits)
- Copilaria Lui Andi Moisescu (3688 visits)
- Reformele lui Constantin cel Mare (3196 visits)
- Faraonul egiptean Keops (2997 visits)
- Viata lui Florin Salam (2955 visits)
- Fascinanta Copilarie A Lui Cabral Ibacka (2911 visits)
- Familia Ruxandrei Hurezeanu (2884 visits)
- Clistene, reformatorul grec (2674 visits)
- Pompei, Crassus si Caesar-primul triumvirat roman (2657 visits)
- Viata Sentimentala A Lui Nicolae Guta (2466 visits)
- Reforma militara a lui Caius Marius (2454 visits)
- Catalin Maruta: Biografie Si Cariera (2377 visits)
- Madalina Manole Ducea O Viata Fericita
- Evolutia Cantaretei Madalina Manole
- Sfarsitul vietii lui Tiberius Sempronius Gracchus
- Drumul Keirei Knightley catre succes
- Hiram I, conducatorul fenicienilor
- Filip al II-lea Macedoneanul si Razboiul Sacru
- Bataliile purtate de Filip al II-lea Macedoneanul
- Madalina Manole Ducea O Viata Fericita
- Evolutia Cantaretei Madalina Manole
- Sfarsitul vietii lui Tiberius Sempronius Gracchus
- Drumul Keirei Knightley catre succes
- Hiram I, conducatorul fenicienilor
- Filip al II-lea Macedoneanul si Razboiul Sacru
- Bataliile purtate de Filip al II-lea Macedoneanul
Categorie: Celebritati - ( Celebritati - Archiva)
Data Adaugarii: 24 November '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :