Statistics:
Visits: 1,666 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Operele Lui Salvador Dali
Q: | Intreaba despre Operele Lui Salvador Dali |
Punctul culminant din cariera sa a fost in anul 1934 cand si-a expus la New York o parte din operele sale iar succesul i-a venit odata cu universul sau aflat sub semnul erotismului, al sadismului, scatologiei si al putrefactiei care se regasea în tablourile sale, dar si de aparitiile sale paranoico-delirante, suprarealiste.
Opera care a facut furori intotdeauna a fost "Persistenta Memoriei" care a introdus o imagine suprarealistă de moale, topire ceasuri de buzunar. Interpretarea generala a acestei lucrari este ca ceasurile sunt ca o respingere a faptului ca timpul este rigid si deterministic. Salvador Dali si-a dezvoltat propria sa metoda paranoico-critica, definita de el insusi ca fiind o "metoda spontan a de cunoastere irationala onirica pentru interpretarea critica a asociatiilor viziunilor de nebunie".
Influentat de lecturile sale din Freud, Dali a realizat opere cu creaturi fantasmagorice, scene contradictorii si absurde, simbolicul si oniricul fiind principala atractie a fiecarei panze realizate de catre acesta. El a expus tablouri ale acetui gen precum: "La girafe en feu" si "Ruines Ataviques après la pluie", acestea doua fiind cel mai mult discutate. Dupa anul 1945, Dali a devenit din ce in ce mai interesat de stiitific si a realizat opere precum "La tentation de Saint Antoine" (1946), "La Madone de Port Lligat" (1950), "Tête raphaëlesque éclatée" (1951), "Christ de Saint Jean de la Croix" (1951), "Manifestul mistic", "La cène" (1955), "Rose méditative" (1958), "La Decouverte de l'Amèrique par Christophe Colomb" (1959). Dupa anii 1960, Salvador Dali si-a schimbat din nou modul de a realiza opere de arta si a inceput sa picteze tablouri care infatisau asa-numita "Bomba a Apocalipsului": "La Bataille de touan" (1962), "Tuna Fishing" (1966-1967), "La torero allucinogéne" (1968-1970).
In multele interviuri pe care acesta le-a dat, nu vorbea la persoana intai, ci vorbea despre el folosind formularea "Divinul Dali". Acesta a mai declarat că spaima si libidoul sunt principalele motoare ale creatiei sale. La batranete el a incercat sa revina la primele sale teme si in acelasi timp a incercat sa descifereze si misterele marilor pictori precum Picasso sau Michelangelo.
Opera care a facut furori intotdeauna a fost "Persistenta Memoriei" care a introdus o imagine suprarealistă de moale, topire ceasuri de buzunar. Interpretarea generala a acestei lucrari este ca ceasurile sunt ca o respingere a faptului ca timpul este rigid si deterministic. Salvador Dali si-a dezvoltat propria sa metoda paranoico-critica, definita de el insusi ca fiind o "metoda spontan a de cunoastere irationala onirica pentru interpretarea critica a asociatiilor viziunilor de nebunie".
Influentat de lecturile sale din Freud, Dali a realizat opere cu creaturi fantasmagorice, scene contradictorii si absurde, simbolicul si oniricul fiind principala atractie a fiecarei panze realizate de catre acesta. El a expus tablouri ale acetui gen precum: "La girafe en feu" si "Ruines Ataviques après la pluie", acestea doua fiind cel mai mult discutate. Dupa anul 1945, Dali a devenit din ce in ce mai interesat de stiitific si a realizat opere precum "La tentation de Saint Antoine" (1946), "La Madone de Port Lligat" (1950), "Tête raphaëlesque éclatée" (1951), "Christ de Saint Jean de la Croix" (1951), "Manifestul mistic", "La cène" (1955), "Rose méditative" (1958), "La Decouverte de l'Amèrique par Christophe Colomb" (1959). Dupa anii 1960, Salvador Dali si-a schimbat din nou modul de a realiza opere de arta si a inceput sa picteze tablouri care infatisau asa-numita "Bomba a Apocalipsului": "La Bataille de touan" (1962), "Tuna Fishing" (1966-1967), "La torero allucinogéne" (1968-1970).
In multele interviuri pe care acesta le-a dat, nu vorbea la persoana intai, ci vorbea despre el folosind formularea "Divinul Dali". Acesta a mai declarat că spaima si libidoul sunt principalele motoare ale creatiei sale. La batranete el a incercat sa revina la primele sale teme si in acelasi timp a incercat sa descifereze si misterele marilor pictori precum Picasso sau Michelangelo.
- Familia Lui Andi Moisescu (6084 visits)
- Faima - Avantaje si Dezavantaje (5259 visits)
- Relatia Veronicai Micle cu Mihai Eminescu (5166 visits)
- Familia Lui Mihai Eminescu (4660 visits)
- Copilaria Lui Andi Moisescu (3688 visits)
- Reformele lui Constantin cel Mare (3196 visits)
- Faraonul egiptean Keops (2997 visits)
- Viata lui Florin Salam (2955 visits)
- Fascinanta Copilarie A Lui Cabral Ibacka (2911 visits)
- Familia Ruxandrei Hurezeanu (2884 visits)
- Clistene, reformatorul grec (2674 visits)
- Pompei, Crassus si Caesar-primul triumvirat roman (2657 visits)
- Viata Sentimentala A Lui Nicolae Guta (2466 visits)
- Reforma militara a lui Caius Marius (2454 visits)
- Catalin Maruta: Biografie Si Cariera (2377 visits)
- Madalina Manole Ducea O Viata Fericita
- Evolutia Cantaretei Madalina Manole
- Sfarsitul vietii lui Tiberius Sempronius Gracchus
- Drumul Keirei Knightley catre succes
- Hiram I, conducatorul fenicienilor
- Filip al II-lea Macedoneanul si Razboiul Sacru
- Bataliile purtate de Filip al II-lea Macedoneanul
- Madalina Manole Ducea O Viata Fericita
- Evolutia Cantaretei Madalina Manole
- Sfarsitul vietii lui Tiberius Sempronius Gracchus
- Drumul Keirei Knightley catre succes
- Hiram I, conducatorul fenicienilor
- Filip al II-lea Macedoneanul si Razboiul Sacru
- Bataliile purtate de Filip al II-lea Macedoneanul
Categorie: Celebritati - ( Celebritati - Archiva)
Data Adaugarii: 21 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :