Statistics:
Visits: 1,065 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Volver, marea creatie a lui Almodovar
Q: | Intreaba despre Volver, marea creatie a lui Almodovar |
Toată lumea a remarcat că Volver reste altfel decat filmele pe care le-a făcut pană acum Almodovar. Este mai sensibil, mai cald şi profund feminin. Iar Carmen Maura şi Pénélope Cruz transformă producţia într-o adevărată bijuterie cinematografică. Cineva i-a administrat valium lui Almodovar", a notat un critic de film după ce a vizionat Volver ultima creaţie care poartă semnătura celui mai popular regizor spaniol al momentului - laureat al festivalul de film de la Cannes 2006 pentru Cel mai bun scenariu.
Reacţia, justificată de altfel, si împărtăşită şi de alţi familiarizaţi ai filmelor almodovariene, a venit ca urmare a schimbării de nuanţă pe care o reprezintă această ultimă producţ ie: Volver este lipsit de frenezia sexuală, de comportamentele deviante şi alte elemente din această sferă, devenite o marcă a filmelor lui Almodovar. în plus, după universul masculinizat din La Mala Educacion (2004), Volver este - aşa cum spune şi titlul -o superbă reîntoarcere la feminitate. Şi nu ca în poveşti precum cele din Tie Me Up! Tie Me Down! (1990), în care o actriţă se îndrăgosteşte de răpitorul ei, sau Kiki (1993), în care o scenă de viol durează aproape douăzeci de minute.
Volver este mai apropiat ca tematică şi abordare mai degrabă de Toclo Sobre Mi Madre, fiind însă un elogiu şi mai emoţionant şi mai cald decît acesta adus femeilor, maternităţii, familiei, vorbind despre legătura sfîntă a fiecărei femei cu mama ei. în esenţă, o relaţie care poate fi tensionată, dar nelipsită de făgăduinţa unei împăcări, care nu vine niciodată prea tarziu. Este clar că în Volver bărbaţii nu-şi au locul. Chiar dacă la început este un moment brutal, cand soţul uneia dintre protagoniste este ucis de fiica ei adolescentă, după ce el a abuzat de ea, accentul nu cade pe această latură. în Volver, dacă femeile plîng sau suferă, o fac pentru mamele lor, nu pentru soţi sau bărbaţi.
în concluzie, întalnim o trăsătură care particularizează filmul lui Almodovar, mai accentuată aici ca de obicei şi care se referă la modalitatea de construire a personajelor: dacă de cele mai multe ori femeile sînt distribuite în roluri care pot fi la fel de uşor jucate şi de bărbaţi - ca şi bărbaţii, ele pot fi supereroi, femei de ştiinţă sau spioni - în filme lui, eroinele se confruntă cu dileme şi probleme profund feminine. Este o lume care aparţine prin excelenţă femeilor, încă de la primul cadru al filmului, cand văduvele (doar femeile, deci!) aflate în cimitir lustruiesc mormintele celor dragi
Reacţia, justificată de altfel, si împărtăşită şi de alţi familiarizaţi ai filmelor almodovariene, a venit ca urmare a schimbării de nuanţă pe care o reprezintă această ultimă producţ ie: Volver este lipsit de frenezia sexuală, de comportamentele deviante şi alte elemente din această sferă, devenite o marcă a filmelor lui Almodovar. în plus, după universul masculinizat din La Mala Educacion (2004), Volver este - aşa cum spune şi titlul -o superbă reîntoarcere la feminitate. Şi nu ca în poveşti precum cele din Tie Me Up! Tie Me Down! (1990), în care o actriţă se îndrăgosteşte de răpitorul ei, sau Kiki (1993), în care o scenă de viol durează aproape douăzeci de minute.
Volver este mai apropiat ca tematică şi abordare mai degrabă de Toclo Sobre Mi Madre, fiind însă un elogiu şi mai emoţionant şi mai cald decît acesta adus femeilor, maternităţii, familiei, vorbind despre legătura sfîntă a fiecărei femei cu mama ei. în esenţă, o relaţie care poate fi tensionată, dar nelipsită de făgăduinţa unei împăcări, care nu vine niciodată prea tarziu. Este clar că în Volver bărbaţii nu-şi au locul. Chiar dacă la început este un moment brutal, cand soţul uneia dintre protagoniste este ucis de fiica ei adolescentă, după ce el a abuzat de ea, accentul nu cade pe această latură. în Volver, dacă femeile plîng sau suferă, o fac pentru mamele lor, nu pentru soţi sau bărbaţi.
în concluzie, întalnim o trăsătură care particularizează filmul lui Almodovar, mai accentuată aici ca de obicei şi care se referă la modalitatea de construire a personajelor: dacă de cele mai multe ori femeile sînt distribuite în roluri care pot fi la fel de uşor jucate şi de bărbaţi - ca şi bărbaţii, ele pot fi supereroi, femei de ştiinţă sau spioni - în filme lui, eroinele se confruntă cu dileme şi probleme profund feminine. Este o lume care aparţine prin excelenţă femeilor, încă de la primul cadru al filmului, cand văduvele (doar femeile, deci!) aflate în cimitir lustruiesc mormintele celor dragi
Tag-uri: celebritate, filme, hollywood |
- Aparitia cinematografiei (1531 visits)
- Amadeus (1125 visits)
- Octavian Paler - activitate literara (1101 visits)
- Care sunt materialele specifice lucrarilor de faiantare si de mozaicare (1066 visits)
- Despre Jamie Lee Curtis (999 visits)
- A Walk to Remember (960 visits)
- Despre Julie Bowen (954 visits)
- Piratii din Caraibe: Cufarul Omului Mort (932 visits)
- Filmele Craciunului (903 visits)
- Sweet November (856 visits)
- Nasul - un rege al filmelor (847 visits)
- Despre Jaime King (822 visits)
- Filme biografice de succes (814 visits)
- Desenele animate si vedetele lor (804 visits)
- Entourage (793 visits)
Categorie: Cinematografie - ( Cinematografie - Archiva)
Data Adaugarii: 21 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :