Statistics:
Visits: 2,188 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Amadeus
Q: | Intreaba despre Amadeus |
Amadeus (1984)
Regizor: Milos Forman
Scenarist: Peter Shaffer
Genul: drama, muzica, biografie
Durata: 160 minute
Cu: Tom Hulce
F.Murray Abraham
Mai mult decat o importanta fila biografica, filmul exploateaza conflictul Mozart - Salieri. Geniul incontestabil al lui Mozart il umileste constant pe Compozitorul oficial si mediocru al Curtii Imperiale vieneze....de aici, admiratia pentru muzica mozartiana naste o ura si o dorinta de razbunare atroce in inima compozitorului Salieri...
Pe scurt: filmul se inspira din viata cunoscutului compozitor Wolfgang Amadeus Mozart si in mod special din legatura acestuia cu Antonio Salieri. La prima confruntare cu muzica lui Amadeus, Salieri o considera divina, isi doreste si el sa compuna asa ceva, ca sa poata aduce lauda lui Dumnezeu mai bi ne si este nerabdator sa-l cunoasca pe compozitor. Dupa intalnire insa, el nu-si poate explica de ce Dumnezeu si-a ales ca instrument un asa om vulgar si ridicol. De aici se nasc invidia si gelozia, care in cele din urma vor duce la razbunare.
Wolfgang Amadeus Mozart. O legendă, un mit, a cărui muzică este ÅŸi astăzi cunoscută în toată lumea. Milos Forman încearcă prin filmul „Amadeus†să redea ultimii ani din viaÅ£a marelui compozitor. Åži a reuÅŸit cu succes acest lucru, dovada constând în numeroasele premii care au fost decernate filmului (cel mai important fiind Oscar-ul pentru „Cel mai bun film†al anului 1984). ViaÅ£a ÅŸi moartea lui Mozart sunt învăluite în mister, adevărul rămânând necunoscut. O variantă o propune filmul „Amadeusâ€.
Prima scenă este tulburătoare. Un bătrân (F. Murray Abraham) încearcă să se sinucidă, strigând: „Mozart, iartă-mă! Eu te-am ucis!â€. ÅŸi este internat într-un azil de bătrâni. Aflăm despre el că este Antonio Salieri, fost compozitor al CurÅ£ii. Salieri povesteÅŸte despre rivalitatea sa cu Mozart, despre ura pe care i-a purtat-o lui ÅŸi lui Dumnezeu, pentru că Mozart a fost înzestrat cu geniu, iar el doar cu puterea de a recunoaÅŸte geniul.
Mozart (Tom Hulce) este prezentat, la început, ca un infantil răsfăţat, prost-crescut şi vulgar, dar, în acelaşi timp, ca un adevărat geniu al muzicii. El ajunge la Curtea Împăratului Joseph şi intră în graţiile lui. Salieri îşi foloseşte influenţa pentru a-l sabota pe Mozart şi pentru a-l înlătura din calea sa.
Tatăl lui Mozart moare, iar Salieri, deghizat, îi cere rivalului său să scrie „un recviem pentru cineva care merita un recviem ÅŸi nu l-a primitâ€. Scrierea recviemului îl costă pe Mozart sănătatea ÅŸi viaÅ£a. Wolfie cade în patima alcoolului, îşi pierde sănătatea mintală, fiind terminat psihic de moartea tatălui său, îşi pierde succesul la Curte, ÅŸi, în ciuda iubirii soÅ£iei ÅŸi a copilului său, se stinge înainte de a termina Recviemul. Planul diabolic al lui Salieri este împlinit: să râdă de Dumnezeu, pentru că în loc să-i dea lui har, i-a dat acestui ţânc frivol, cum îl vede el pe Mozart. Salieri se autoproclamă în ultima scenă a filmului „regele mediocrităţii ÅŸi sfânt protector al tuturor mediocrilor†şi susÅ£ine că muzica lui a pierit, pe când cea a lui Mozart dăinuie în continuare.
Cred că „Amadeus†nu vrea să fie un film biografic, ci o poveste. O poveste despre autodistrugere, geniu, mediocritate, invidie şi ură. Este un film de un dramatism foarte intens, o tragedie emoţionantă, cu o coloană sonoră de excepţie care susţine povestea.
Wolfgang Amadeus Mozart. O legendă, un mit, a cărui muzică este ÅŸi astăzi cunoscută în toată lumea. Milos Forman încearcă prin filmul „Amadeus†să redea ultimii ani din viaÅ£a marelui compozitor. Åži a reuÅŸit cu succes acest lucru, dovada constând în numeroasele premii care au fost decernate filmului (cel mai important fiind Oscar-ul pentru „Cel mai bun film†al anului 1984). ViaÅ£a ÅŸi moartea lui Mozart sunt învăluite în mister, adevărul rămânând necunoscut. O variantă o propune filmul „Amadeusâ€.
Prima scenă este tulburătoare. Un bătrân (F. Murray Abraham) încearcă să se sinucidă, strigând: „Mozart, iartă-mă! Eu te-am ucis!â€. ÅŸi este internat într-un azil de bătrâni. Aflăm despre el că este Antonio Salieri, fost compozitor al CurÅ£ii. Salieri povesteÅŸte despre rivalitatea sa cu Mozart, despre ura pe care i-a purtat-o lui ÅŸi lui Dumnezeu, pentru că Mozart a fost înzestrat cu geniu, iar el doar cu puterea de a recunoaÅŸte geniul.
Mozart (Tom Hulce) este prezentat, la început, ca un infantil răsfăţat, prost-crescut şi vulgar, dar, în acelaşi timp, ca un adevărat geniu al muzicii. El ajunge la Curtea Împăratului Joseph şi intră în graţiile lui. Salieri îşi foloseşte influenţa pentru a-l sabota pe Mozart şi pentru a-l înlătura din calea sa.
Tatăl lui Mozart moare, iar Salieri, deghizat, îi cere rivalului său să scrie „un recviem pentru cineva care merita un recviem ÅŸi nu l-a primitâ€. Scrierea recviemului îl costă pe Mozart sănătatea ÅŸi viaÅ£a. Wolfie cade în patima alcoolului, îşi pierde sănătatea mintală, fiind terminat psihic de moartea tatălui său, îşi pierde succesul la Curte, ÅŸi, în ciuda iubirii soÅ£iei ÅŸi a copilului său, se stinge înainte de a termina Recviemul. Planul diabolic al lui Salieri este împlinit: să râdă de Dumnezeu, pentru că în loc să-i dea lui har, i-a dat acestui ţânc frivol, cum îl vede el pe Mozart. Salieri se autoproclamă în ultima scenă a filmului „regele mediocrităţii ÅŸi sfânt protector al tuturor mediocrilor†şi susÅ£ine că muzica lui a pierit, pe când cea a lui Mozart dăinuie în continuare.
Cred că „Amadeus†nu vrea să fie un film biografic, ci o poveste. O poveste despre autodistrugere, geniu, mediocritate, invidie şi ură. Este un film de un dramatism foarte intens, o tragedie emoţionantă, cu o coloană sonoră de excepţie care susţine povestea.
Wolfgang Amadeus Mozart. O legendă, un mit, a cărui muzică este ÅŸi astăzi cunoscută în toată lumea. Milos Forman încearcă prin filmul „Amadeus†să redea ultimii ani din viaÅ£a marelui compozitor. Åži a reuÅŸit cu succes acest lucru, dovada constând în numeroasele premii care au fost decernate filmului (cel mai important fiind Oscar-ul pentru „Cel mai bun film†al anului 1984). ViaÅ£a ÅŸi moartea lui Mozart sunt învăluite în mister, adevărul rămânând necunoscut. O variantă o propune filmul „Amadeusâ€.
"Prima scenă este tulburătoare. Un bătrân (F. Murray Abraham) încearcă să se sinucidă, strigând: „Mozart, iartă-mă! Eu te-am ucis!â€. ÅŸi este internat într-un azil de bătrâni. Aflăm despre el că este Antonio Salieri, fost compozitor al CurÅ£ii. Salieri povesteÅŸte despre rivalitatea sa cu Mozart, despre ura pe care i-a purtat-o lui ÅŸi lui Dumnezeu, pentru că Mozart a fost înzestrat cu geniu, iar el doar cu puterea de a recunoaÅŸte geniul."
„Amadeus†nu e doar un film biografic, ci o poveste. O poveste despre autodistrugere, geniu, mediocritate, invidie si ura. Este un film de un dramatism foarte intens, o tragedie emotionanta, cu o coloana sonora de exceptie care sustine povestea. E filmul unei biogarfii, a unei vieti scurte care a creat o muzica de o vastitate si incantare fara precedent, a unui har care i-a adus distrugere posesorului, dar si nemurire. Fimul vietii unui geniu.
Amadeus - articol scris de Ydeea
Regizor: Milos Forman
Scenarist: Peter Shaffer
Genul: drama, muzica, biografie
Durata: 160 minute
Cu: Tom Hulce
F.Murray Abraham
Mai mult decat o importanta fila biografica, filmul exploateaza conflictul Mozart - Salieri. Geniul incontestabil al lui Mozart il umileste constant pe Compozitorul oficial si mediocru al Curtii Imperiale vieneze....de aici, admiratia pentru muzica mozartiana naste o ura si o dorinta de razbunare atroce in inima compozitorului Salieri...
Pe scurt: filmul se inspira din viata cunoscutului compozitor Wolfgang Amadeus Mozart si in mod special din legatura acestuia cu Antonio Salieri. La prima confruntare cu muzica lui Amadeus, Salieri o considera divina, isi doreste si el sa compuna asa ceva, ca sa poata aduce lauda lui Dumnezeu mai bi ne si este nerabdator sa-l cunoasca pe compozitor. Dupa intalnire insa, el nu-si poate explica de ce Dumnezeu si-a ales ca instrument un asa om vulgar si ridicol. De aici se nasc invidia si gelozia, care in cele din urma vor duce la razbunare.
Wolfgang Amadeus Mozart. O legendă, un mit, a cărui muzică este ÅŸi astăzi cunoscută în toată lumea. Milos Forman încearcă prin filmul „Amadeus†să redea ultimii ani din viaÅ£a marelui compozitor. Åži a reuÅŸit cu succes acest lucru, dovada constând în numeroasele premii care au fost decernate filmului (cel mai important fiind Oscar-ul pentru „Cel mai bun film†al anului 1984). ViaÅ£a ÅŸi moartea lui Mozart sunt învăluite în mister, adevărul rămânând necunoscut. O variantă o propune filmul „Amadeusâ€.
Prima scenă este tulburătoare. Un bătrân (F. Murray Abraham) încearcă să se sinucidă, strigând: „Mozart, iartă-mă! Eu te-am ucis!â€. ÅŸi este internat într-un azil de bătrâni. Aflăm despre el că este Antonio Salieri, fost compozitor al CurÅ£ii. Salieri povesteÅŸte despre rivalitatea sa cu Mozart, despre ura pe care i-a purtat-o lui ÅŸi lui Dumnezeu, pentru că Mozart a fost înzestrat cu geniu, iar el doar cu puterea de a recunoaÅŸte geniul.
Mozart (Tom Hulce) este prezentat, la început, ca un infantil răsfăţat, prost-crescut şi vulgar, dar, în acelaşi timp, ca un adevărat geniu al muzicii. El ajunge la Curtea Împăratului Joseph şi intră în graţiile lui. Salieri îşi foloseşte influenţa pentru a-l sabota pe Mozart şi pentru a-l înlătura din calea sa.
Tatăl lui Mozart moare, iar Salieri, deghizat, îi cere rivalului său să scrie „un recviem pentru cineva care merita un recviem ÅŸi nu l-a primitâ€. Scrierea recviemului îl costă pe Mozart sănătatea ÅŸi viaÅ£a. Wolfie cade în patima alcoolului, îşi pierde sănătatea mintală, fiind terminat psihic de moartea tatălui său, îşi pierde succesul la Curte, ÅŸi, în ciuda iubirii soÅ£iei ÅŸi a copilului său, se stinge înainte de a termina Recviemul. Planul diabolic al lui Salieri este împlinit: să râdă de Dumnezeu, pentru că în loc să-i dea lui har, i-a dat acestui ţânc frivol, cum îl vede el pe Mozart. Salieri se autoproclamă în ultima scenă a filmului „regele mediocrităţii ÅŸi sfânt protector al tuturor mediocrilor†şi susÅ£ine că muzica lui a pierit, pe când cea a lui Mozart dăinuie în continuare.
Cred că „Amadeus†nu vrea să fie un film biografic, ci o poveste. O poveste despre autodistrugere, geniu, mediocritate, invidie şi ură. Este un film de un dramatism foarte intens, o tragedie emoţionantă, cu o coloană sonoră de excepţie care susţine povestea.
Wolfgang Amadeus Mozart. O legendă, un mit, a cărui muzică este ÅŸi astăzi cunoscută în toată lumea. Milos Forman încearcă prin filmul „Amadeus†să redea ultimii ani din viaÅ£a marelui compozitor. Åži a reuÅŸit cu succes acest lucru, dovada constând în numeroasele premii care au fost decernate filmului (cel mai important fiind Oscar-ul pentru „Cel mai bun film†al anului 1984). ViaÅ£a ÅŸi moartea lui Mozart sunt învăluite în mister, adevărul rămânând necunoscut. O variantă o propune filmul „Amadeusâ€.
Prima scenă este tulburătoare. Un bătrân (F. Murray Abraham) încearcă să se sinucidă, strigând: „Mozart, iartă-mă! Eu te-am ucis!â€. ÅŸi este internat într-un azil de bătrâni. Aflăm despre el că este Antonio Salieri, fost compozitor al CurÅ£ii. Salieri povesteÅŸte despre rivalitatea sa cu Mozart, despre ura pe care i-a purtat-o lui ÅŸi lui Dumnezeu, pentru că Mozart a fost înzestrat cu geniu, iar el doar cu puterea de a recunoaÅŸte geniul.
Mozart (Tom Hulce) este prezentat, la început, ca un infantil răsfăţat, prost-crescut şi vulgar, dar, în acelaşi timp, ca un adevărat geniu al muzicii. El ajunge la Curtea Împăratului Joseph şi intră în graţiile lui. Salieri îşi foloseşte influenţa pentru a-l sabota pe Mozart şi pentru a-l înlătura din calea sa.
Tatăl lui Mozart moare, iar Salieri, deghizat, îi cere rivalului său să scrie „un recviem pentru cineva care merita un recviem ÅŸi nu l-a primitâ€. Scrierea recviemului îl costă pe Mozart sănătatea ÅŸi viaÅ£a. Wolfie cade în patima alcoolului, îşi pierde sănătatea mintală, fiind terminat psihic de moartea tatălui său, îşi pierde succesul la Curte, ÅŸi, în ciuda iubirii soÅ£iei ÅŸi a copilului său, se stinge înainte de a termina Recviemul. Planul diabolic al lui Salieri este împlinit: să râdă de Dumnezeu, pentru că în loc să-i dea lui har, i-a dat acestui ţânc frivol, cum îl vede el pe Mozart. Salieri se autoproclamă în ultima scenă a filmului „regele mediocrităţii ÅŸi sfânt protector al tuturor mediocrilor†şi susÅ£ine că muzica lui a pierit, pe când cea a lui Mozart dăinuie în continuare.
Cred că „Amadeus†nu vrea să fie un film biografic, ci o poveste. O poveste despre autodistrugere, geniu, mediocritate, invidie şi ură. Este un film de un dramatism foarte intens, o tragedie emoţionantă, cu o coloană sonoră de excepţie care susţine povestea.
Wolfgang Amadeus Mozart. O legendă, un mit, a cărui muzică este ÅŸi astăzi cunoscută în toată lumea. Milos Forman încearcă prin filmul „Amadeus†să redea ultimii ani din viaÅ£a marelui compozitor. Åži a reuÅŸit cu succes acest lucru, dovada constând în numeroasele premii care au fost decernate filmului (cel mai important fiind Oscar-ul pentru „Cel mai bun film†al anului 1984). ViaÅ£a ÅŸi moartea lui Mozart sunt învăluite în mister, adevărul rămânând necunoscut. O variantă o propune filmul „Amadeusâ€.
"Prima scenă este tulburătoare. Un bătrân (F. Murray Abraham) încearcă să se sinucidă, strigând: „Mozart, iartă-mă! Eu te-am ucis!â€. ÅŸi este internat într-un azil de bătrâni. Aflăm despre el că este Antonio Salieri, fost compozitor al CurÅ£ii. Salieri povesteÅŸte despre rivalitatea sa cu Mozart, despre ura pe care i-a purtat-o lui ÅŸi lui Dumnezeu, pentru că Mozart a fost înzestrat cu geniu, iar el doar cu puterea de a recunoaÅŸte geniul."
„Amadeus†nu e doar un film biografic, ci o poveste. O poveste despre autodistrugere, geniu, mediocritate, invidie si ura. Este un film de un dramatism foarte intens, o tragedie emotionanta, cu o coloana sonora de exceptie care sustine povestea. E filmul unei biogarfii, a unei vieti scurte care a creat o muzica de o vastitate si incantare fara precedent, a unui har care i-a adus distrugere posesorului, dar si nemurire. Fimul vietii unui geniu.
Amadeus - articol scris de Ydeea
Tag-uri: 1984, milos forman, biografie, film, mozart, salieri, drama, muzica |
- Aparitia cinematografiei (1531 visits)
- Amadeus (1125 visits)
- Octavian Paler - activitate literara (1101 visits)
- Care sunt materialele specifice lucrarilor de faiantare si de mozaicare (1066 visits)
- Despre Jamie Lee Curtis (999 visits)
- A Walk to Remember (960 visits)
- Despre Julie Bowen (954 visits)
- Piratii din Caraibe: Cufarul Omului Mort (932 visits)
- Filmele Craciunului (903 visits)
- Sweet November (856 visits)
- Nasul - un rege al filmelor (847 visits)
- Despre Jaime King (822 visits)
- Filme biografice de succes (814 visits)
- Desenele animate si vedetele lor (804 visits)
- Entourage (793 visits)
Categorie: Cinematografie - ( Cinematografie - Archiva)
Data Adaugarii: 27 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :