FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 963
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Marea Britanie si canalele sale

Tag-uri Populare


minerale   tratament   boala   natural   apa   cura   geografie   exotism   relief   italia   spania   romania   frumusete   alimentatie   ingrijire   sanatate   luna de miere   belgia   turism   delta dunarii   paradis   africa   ape   sex   zeus   chile   cascada   peninsula iberica   provocare   niagara   san pedro   clima   istorie   atlantic   franta   audi  

All Tags

Famous Forum

 

Marea Britanie si canalele sale

 Q:   Intreaba despre Marea Britanie si canalele sale       
Marea Britanie si canalele sale Marea Britanie a reprezentat mereu un important centru economic şi industrial, datorită bogăţiilor sale. Totuşi, produsele şi materialele care se exportau (dar şi importau) au avut nevoie să li se asigure un transport pe cât de ieftin, pe atât de rapid. Astfel că prin anul 1760, proprietarul unor mine de cărbune, ducele de BridgeWater, a avut inovatoarea idee de a se construi un canal care să facă legatura între acestea şi manchester, locul unde îşi vindea ducele cărbunii. Până la sfârşitul secolului al XVIII-lea, s-a realizat un alt proiect, mai important – reţeaua de canale Grand Cross, reţea ce a legat patru râuri între ele. Astfel că atunci, a început perioada de glorie a folosirii şi construirii canalelor în Marea Britanie.

Au apărut metode ingeni oase, prin care apa a fost oprientată înspre terenuri cu pământuri destul de infertile, care nu puteau fi folosite în alt scop. S-au construit poduri, tunele, apeducte, etc, cu precizii şi de o calitate remarcabilă.

Pentru transportarea mărfurilor grele s-au construit barjele, acestea erau un fel de vase uriaşe de lemn, neacoperite, lungi de 20 m şi late de 2 m. Erau greu de manevrat, dar pentru cazuri de urgenţă sau pentru materiale perisabile, erau create bărci mai rapide. Toate aceste bărci erau trase de cai, care erau schimbaţi la fiecare patru ore. Existau şi bărci destinate transportului de oameni. Acestora li se monta la proră o lamă, care să taie din edecul celorlalte bărci care le ieşeau în cale, asigurând astfel un transport ieftin şi rapid.

Cei care conduceau aceste barje aveau o viaţă destul de grea, ajungând să aibă contact cu lumea relativ rar. Îşi duceau întreaga familie pe acestea şi acolo trăiau, într-o camera mică de 3X2 m . Totuşi, în ciuda spaţiului mic, barjele erau mereu curate şi pictate cu diverse peisaje şi motive geometrice şi florale, pentru a le înfrumuseţa viaţa.

Totuşi, la începutul secolului al XIX- lea au apărut primele căi ferate, iar apoi s-au făcut şosele tot mai bune. Acestea au înlocuit vechile canale, care nu au mai fost folosite. Totuşi, canalele nu au fost date uitării. Acestea sunt folosite ca obiective turistice şi se întind pe mai mult de 3000 km, făcând accesul la peisaje copleşitoare, pe care mâna omului nu le-a afectat în nici un fel. Bayinele ce s-au folosit pentru menţinerea nivelului apelor în canale, sunt importante medii de viaţă pentru plante, păsări şi animale.

Deşi iniţial canalele reprezentau lumea agitaţiei şi a industriei, în prezent ele sunt o evadare din lumea gălăgioasă a oamenilor şi a stresului lor, într-o lume verde, calmă şi înfloritoare.
sursa imaginii : freedigitalphotos.net

Articol scris de Lavinia Cavaşi, pentru FamousWhy.ro


Tag-uri: economie, industrie, canale, export, grand cross



Categorie: Turism  - ( Turism - Archiva)

Data Adaugarii: 23 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :