FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,496
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Rolul profesorului de educatie fizica si al activitatilor fizice extrascolare

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Rolul profesorului de educatie fizica si al activitatilor fizice extrascolare

 Q:   Intreaba despre Rolul profesorului de educatie fizica si al activitatilor fizice extrascolare       
Rolul profesorului de educatie fizica si al activitatilor fizice extrascolare Motto:
"Nimeni nu poate fi fericit ,daca nu se bucura de stima"
J. J. Rousseau-


A creste, a educa si a instrui un copil este o opera care are inainte de toate, multa dragoste.

Copiii pe care noi ii crestem si iim educam nu sunt la fel unii cu ceilalti : ei sunt unici. De aceea educatia pe care le-on dam trebuie sa fie adaptata personalitatii lor. Climatul in care ei se dezvolta, sa fie unul favorabil ,iar aceasta raspundere trebuie sa o poarte familia si scoala deopotriva.

In acest context, practica instructiv-educativa, arata ca potentialul educativ al familiei intareste actiunile scolii, sporindu-le eficienta, reusita educationala depinzand de conjugarea influentelor celor doi factori.

Principalul factor care conduce la esecul scolar si implicit la abandon, este fami lia dezorganizata, fie din pricina divortului parintilor, fie din cauza unor vicii ale parintilor, care la un moment dat devin agresivi.

O alta cauza ,pe fondul celor aratate mai devreme,ar fi anturajul elevilor in cauza, starea precara a nivelului de trai.

Minoritatile etnice, in speta rromii, se confrunta cu poblema adaptarii la o societate si ea mereu in schimbare, o societate care trebie sa le asigure acestora conditii identice de educatie, de trai, de integrare in problemele urbei respective, de implicare in toate actiunile si activitatile pe care majoritatea le desfasoara in mod obisnuit.

Cand unul din acesti factori nu functioneaza, e clar ca se va instala un dezechilbru intr-o problema si asa sensibila. Initierea unor programe scolare speciale pentru copiii rromi, care sa-i atraga catre invatatura, crearea cat mai multor posturi pentru invatatorii de etnie rroma, discutii de sensibilizare cu parintii si liderii comunitatilor, ar fi cateva dintre masurile care ar trebui luate pentru a-i atrage.
In cadrul educatiei,un rol important ii revine educatiei fizice scolare avand ca obiectiv realizarea potentialului elevilor pe plan personal si social. Educatia formala, desfasurata in unitatile de invatamant,pe baza curriculum-ului national si educatia extascolara sau informala, au impreuna ,intr-o relatie de complementaritate si conditionare reciproca ,un rol foarte important,atat in transmiterea cunostintelor ,cat si in formarea competentelor intelectuale,a atitudinilor necesare tinerilor intr-o societate democratica.

Cooptarea elevilor din randul minoritatilor entice,religioase, in echipele reprezentative ale scolii, lucrul in echipa,repartizarea de sarcini de conducere si de subordonare, de manifestare a initiativei de asumre a raspunderii, de a actiona concurential respectand partenerii de intrecere, fac parte din rolul pe care profesorul de educatie fizica il are in indrumarea copiilor cu probleme de abandon.
Prin mijloacele pe care le avem la indemana, sa stimulam tot ce este mai bun in acesti copii, sa-i facem sa-si recastige increderea in sine, in cei din jur, acordandu-le noi incredere, cautand modalitati adecvate de exprimare stiind ca sunt mai labili decat ceilalti, acordandu-le locul cuvenit in cadrul clasei, grupei, echipei.

O alta metoda de ameliorare a abandonului, este de a-i invata pe ei si pe ceilalti ce inseamna toleranta, de a le oferii modele pozitive, de a-i incuraja in tot ce vor sa intreprinda.

Prin natura specialitatii sale, profesorul de educatie fizica, poate sa –i apropie pe acesti elevi si sa-i indrume spre practicarea unor ramuri si probe sportive.

« Razvratirea » pe care o simt acesti elevi, din cauza faptului ca ceilalti din jur ii accepta mai greu, trebuie canalizata si indreptata catre activitati sportive, copii comunicand mult mai mult cand formeaza o echipa,cand inteleg ca au un scop comun indiferent de religia pe care o imbratiseaza si de etnia careia ii apartin.
Fazele interclase ale campionatelor scolii, concursurile intre scoli, reprezinta pentru acesti elevi cu probleme si care sunt selectati in aceste echipe,o intarire a sentimentului ca reprezinta scoala, ca nu sunt numai acei elevi care au probleme de disciplina, mereu in conflict cu conducerea scolii si mereu in intrecere cu ceilalti copii care reprezinta majoritatea (etnica sau religioasa), care au devieri comportamentale si cu probleme familiale, etc.
Insa rolul familiei, legatura acesteia cu unitatea de invatamant si cu psihologul scolii, ramane cel mai important mijloc de lupta impotriva abandonului scolar.
Referinte:
Fundamente ale didacticii scolare-Constantin Postelnicu
Pedagogie-Marin Stoica
Consiliere si dirigentie in gimnaziu-Cristina Ungureanu si colaboratorii
Consiliere educationala-Adriana Baban
sursa imaginii freeschoolclipart.com


Tag-uri: sport, profesor, educatie fizica, copii, scoala, activitati



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 06 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :