FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 4,316
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Modalitati de realizare a activitatilor de educatie la prescolari

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Modalitati de realizare a activitatilor de educatie la prescolari

 Q:   Intreaba despre Modalitati de realizare a activitatilor de educatie la prescolari       
Modalitati de realizare a activitatilor de educatie la prescolari Scoala, cea mai rentabila investitie a unei natiuni a contribuit la pastrarea si consolidarea fiintei noastre nationale si universale.

Imaginea si rolul învatamântului prescolar în contextul integrarii învatamântului românesc si valorilor europene, se contureaza din perspectiva acestei generatii care acum se formeaza pentru o societate ce se proiecteaza printr-o dinamica rapida.

Educatia copilului pentru societate începe înca din perioada anteprescolara, iar prescolaritatea aduce schimbari importante în acest sens în viata copilului.

Prescolarul de 3-4 ani are dificultati de adaptare la nivelul gradinitei, deoarece este dependent de mama, dar si datorita faptului ca nu întelege prea bine ce i se spune si nu stie sa se exprime clar.

Educatia pen tru societate la aceasta grupa începe prin formarea primelor reprezentari despre mediul familial si social în care traieste copilul, despre casa parinteasca, strada si orasul în care locuieste.

Acest obiectiv poate fi realizat prin activitatile obligatorii prevazute
de programa învatamântului prescolar dar si prin activitatile libere care sunt foarte îndragite de prescolarii mici. În acest context putem exemplifica jocul exercitiu „Cum te numesti", joc prin care copiii de grupa mica se familiarizeaza cu numele colegilor lor.

De asemenea prin educatia pentru societate la copiii de vârsta mica se urmareste formarea unei vieti afective prin cultivarea sentimentelor de prietenie între copii, respectul fata de parinti, educatoare si toti angajatii din gradinita, fata de unitatea în care îsi petrec o buna parte din zi.

În acest sens putem aminti activitatile de memorizare cu tema „Grupa mica", „Gradinita" sau „Educatoarea", activitatile muzicale „Gradinita mea", jocul muzical „Ne jucam".

În acest context un obiectiv de referinta îl reprezinta formarea deprinderilor de a fi ordonati, de a participa la activitatea în colectiv cât si formarea unor deprinderi de a îndeplini cerintele formulate de educatoare, pastrarea jucariilor, a mobilierului în sala de grupa, exemplu activitatile gospodaresti din cadrul activitatilor libere ce se practica în partea a lll -a a zilei.
În cadrul educatiei pentru societate, la grupa mica un rol important îl are însusirea de catre copii a unor reguli elementare de politete, sa stie sa se comporte cu adultii pe strada, la magazin sau în alte locuri, edificatoare este memorizarea „Sa fim politicosi" de Madalina Sin, dar copiii trebuie sa fie învatati sa foloseasca obiecte de toaleta si de uz personal, exemplu poezia si cântecul „Batistuta".

Prescolarii mici, înca de la aceasta vârsta sunt familiarizati cu zilele importante ale istoriei si mai ales cu traditiile si marile sarbatori religioase, cu ocazia carora se organizeaza de catre educatoare serbari de „Mos Nicolae", de Craciun si de Pasti.

Daca la prescolarul mic, formele de adaptare la educatia pentru societate sunt mai dificile, la prescolarul mijlociu preocuparile lui devin mult mai variate, jocul mai bogat în continut si cercul cunostintelor despre lume si societate se îmbogateste simtitor.

Maxima receptivitate a prescolarului mijlociu fata de educatia pentru societate îi dezvolta perceptia, care devine un proces orientat, cu sarcini si modalitati proprii de realizare.

Prin observari, povestiri, convorbiri, lecturi dupa imagini, se va educa sentimentul de dragoste pentru familie, membrii acesteia, despre limba materna, spre exemplu observari „Casa" sau „Strada în care locuim", lecturi dupa imagini „Familia mea",desen „Drapelul tricolor".

La aceasta vârsta în cadrul educatiei pentru societate se pun bazele unui „mic eu personal" se contureaza o personalitate a copilului si se dezvolta în continuare premizele constiintei si conduitei morale.

Exemplu, jocul exercitiu „Ma descurc singur" sau convorbirea „Eu sunt mic", unde copilul începe sa-si defineasca propria identitate.

La grupa mijlocie educatia pentru societate are ca scop sa dezvolte în continuare premizele constiintei si conduitei morale.

Alte obiective de referinta ce se urmaresc la acest segment sunt largirea sferei de reprezentari despre familie si membrii acesteia, educarea sentimentului de prietenie între colegi, formarea unei conduite si exigente a copilului despre prezenta lui în societate. Putem aminti povestea educatoarei „Maricica murdarica" ce poate fi prezentata ca dramatizare.

Fara sa mai amintesc toate activitatile programei planificate la aceasta tema, vreau sa ma refer în special la importanta convorbirilor si discutiilor libere pe care le avem în fiecare moment cu prescolarii grupei.

Tot la acesta vârsta se poate vorbi de formarea unor calitati morale cum ar fi: sinceritatea, harnicia, spiritul de întrajutorare si curajul, folosind de exemplu lectura dupa imagini „O fapta buna".

Acum copilul ia contact mai accentuat cu evenimente istorice care au marcat istoria poporului nostru, cum ar fi „1 Decembrie" sau „24 Ianuarie", dar copilul constientizeaza si traditiile nationale si religioase, unde gama de activitati este mult mai ampla, prin memorizari cum ar fi „Mos Craciun", „Uite vine Mos Craciun" sau prin activitati muzicale, colinde, etc.

Toate aceste activitati sunt concretizate prin serbari ample de Craciun, Pasti, serbari care se prezinta atât în unitate în fata parintilor si chiar în afara unitatii.

Datorita acestor actiuni si activitati din cadrul educatiei pentru societate, reactiile emotive ale prescolarului mijlociu sunt mai controlate si în acord cu cerintele educatoarei si ale colectivului de copii.

Prescolarul mare se adapteaza rapid nu numai la mediul gradinitei, ci si în contact cu orice tip de situatie sociala.

La aceasta vârsta, programul formativ este mai dens, copiii dispun de un volum de cunostinte mai bogat si de posibilitati de a întelege cu multa usurinta diferite aspecte ale vietii sociale, ce creeaza conditii pentru modalitati mult mai variate de a realiza educatia copiilor pentru societate.

Ca o modalitate eficienta de realizare a educatiei pentru societate la grupa mare, putem aminti largirea sferei de reprezentari cu privire la orasul în care locuim si tara noastra, cunoasterea numelui tarii, a capitalei acesteia, denumirea judetului în care locuim si a resedintei de judet. Acest deziderat poate fi realizat, dupa parerea mea, prin vizionarea de diapozitive, „Turul orasului meu" sau „Calatorie de vis prin tara mea", prin plimbari, vizite sau excursii.
Modalitati de dezvoltare la copii a dragostei pentru istoria neamului si momente importante din istoria poporului se pot realiza prin povestiri ca „Mos Ion Roata si Unirea", convorbiri ca „1 Decembrie -Ziua Nationala a românilor", activitati muzicale „Ardealul" sau „Hora Unirii", sau în cadrul activitatilor alese prin colectionarea de catre copii a unor obiecte de arta populara, pirogravarea unor lucrari din lemn cu motive nationale, auditii de cântece patriotice, vizionarea de spectacole TV pentru copii, etc.

Familiarizarea si informarea copiilor despre traditiile religioase ale locuitorilor acestor meleaguri, despre viata si sacrificiul unor sfinti marcanti ai religiei ortodoxe, care se realizeaza prin memorizari ca „Mos Craciun", „Mos Nicolae", colinde, dramatizari - „Nasterea Domnului" sau activitati de pictura -„Sa încondeiem oua de Paste".

Este unanim recunoscut faptul ca perioada între 6 si 7 ani din viata copilului, lasa cele mai profunde urme asupra personalitatii, sensibilitatii, mobilitatii si flexibilitatii psihice a acestuia, de aceea metodele folosite în educatia pentru societate pun bazele comportamentului, manierelor copilului si a educatiei acestuia, exemplul tema „Ce sunt, cum ma îmbrac, cum manânc", folosita în mai multe variante, sau lectura educatoarei „Ce a uitat Fanica sa spuna", cântecul cu rol „Un copil politicos".

La grupa mare, copiii afla despre drepturile si conditiile precare de viata ale altor copii, singuratatea si dorinta de afectiune a copiilor institutionalizati, participând la activitati ca: lectura educatoarei „Un zâmbet dureros" sau „Fetita cu chibriturile" si prin activitati libere, vizite ale copiilor la Centrul de Plasament „Optimistii", etc.

Orice copil de grupa mare, înca de la începutul anului scolar se gândeste la momentul când va parasi gradinita draga si va pasi pragul scolii. Programa învatamântului prescolar ofera foarte multe activitati în acest sens, dar un rol important îl au activitatile libere cum sunt: vizitele copiilor de la grupa mare la scoala, pentru a cunoaste atât scoala cât si curtea scolii, clasa unde vor învata, învatatoarea de la clasa întâi. Cu acest prilej ei vor întelege ca la scoala nu se vor mai juca atât de mult, învatatura va trece pe primul loc, nu vor mai fi atât de protejati cum sunt la gradinita deoarece la scoala vor întâlni copii mai mari decât ei.

Pentru a pune în aplicare variate modalitati de educatie pentru societate în învatamântul prescolar, se impune ca noi, educatoarele, sa ne împrospatam cunostintele despre ultimele cerinte în domeniu, prin autoinformare si prin participarea la activitati organizate de Inspectoratul Scolar si de unitatea în care ne desfasuram activitatea, aceasta ducând la obtinerea performantei si la modernizarea învatamântului prescolar, iar asa cum spunea domnul profesor doctor Virgil Radulian "modernizarea este o lege generala a progresului, ceruta de dezvoltarea stiintei si în mod concret de gradul de cultura si civilizatie al tarii noastre."
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: activitati, educatie, prescolari, scoala, invatamant



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 20 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :