FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,652
Votes: 1
Fame Riser
          
Fame Rank
1
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Comentariul poeziei Ritmuri pentru nuntile necesare scrisa de Ion Barbu Partea a III-a

Tag-uri Populare


literatura   opera   comentariu   caracterizare   roman   referat   poezie   personaj   arta   viata   timp   iubire   caracterizare indirecta   caracterizare directa   zambet   sarut   dragoste   cultura   povestirea   poet   filme   dorinta   fericire   dreptate   prietenie   basm   poveste   univers   eseu   sentimente   amintiri   frumusete   ganduri   lacrimi   relatii   aminitiri  

All Tags

Famous Forum

 

Comentariul poeziei Ritmuri pentru nuntile necesare scrisa de Ion Barbu Partea a III-a

 Q:   Intreaba despre Comentariul poeziei Ritmuri pentru nuntile necesare scrisa de Ion Barbu Partea a III-a       
Comentariul poeziei Ritmuri pentru nuntile necesare scrisa de Ion Barbu Partea a III-a Erosul se consuma in durata, in temporalitate. Comparativ cu limbajul din prima secventa, limbajul poetic atinge aici limita extrema a abstractizarii: „O, Mercur, / Frate pur / Conceput din viu mister / Si Fecioara Lucifer, // inclinat pe ape caste / In sfruntari iconoclaste, // Cap cladit / Din val oprit / Sus, pe Veacul impietrit".

In viziunea lui Ion Barbu, cunoasterea intelectuala nu este decat o treapta provizorie, insuficienta si ineficienta, ce trebuie depasita, deoarece „nunta" nu s-a sarbatorit: „O, select / Intelect, / Nunta n-am sarbatorit..."

Initierea poetica nu se poate petrece exclusiv in cercul lui Mercur, adica al Spiritului pur, eliminarea completa a afectelor insemnand o anulare a umanului; pe de alta parte, initierea nu poate fi eficienta prin limitarea in s fera emotionala. Trebuie recuperata esenta umanului care, in conceptia lui Ion Barbu, se afla in spirit si afect deopotriva. Ca de-a treia treapta a cunoasterii, patronata de principiul solar si figurata printr-un simbol mitologic (Astarteea - zeita feniciana a fertilitatii, maternitatii si dragostei), se infaptuieste ca sinteza superioara a Erosului cu Intelectul, a principiului dionisiac cu cel apolinic. Adevarata „nunta" are loc, de aceea, aici.

Soarele reprezinta, simbolic, „nunul" supremei cunoasteri umane, care este o sublimare a simturilor. Sensul ultim al initierii - prezentata ca „ascensiune purificatoare" (Marin Mincu, Opera literara a lui Ion Barbu) il constituie, asadar, aceasta „solaritate armonioasa", motivata, cel putin in poezia de fata, prin conjugarea spiritului pur cu „aburul verde" al vietii: „Uite, ia a treia cheie, / Var-o-in broasca - Astartee! / Si intoarce-o de un grad / Unui timp retrograd, / Trage portile ce ard, / Sa intram / Sa ospatam / In camara Soarelui / Marelui / Nun si stea, / Abur verde sa ne dea, / Din caldari de mari lactee, / La surpari de curcubee / - In firida ce scantee / eteree".

Limbajul abstract este facut plastic si incarcat de „poeticitate" pe calea sugestiei muzicale, prin expresivitatea aliteratiilor si asonantelor, ce redau din punct de vedere fonic starea de elevatie purificatoare pe care o presupune Poezia - loc al marilor sinteze.


Tag-uri: limbaj poetic, comentariu, ritmuri



Categorie: Eseuri  - ( Eseuri - Archiva)

Data Adaugarii: 07 December '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :