FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,015
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Caracterizarea personajului Gelu Ruscanu din opera Jocul ielelor scrisa de Camil Petrescu-a treia parte

Tag-uri Populare


comentariu   poezie   referat   istorie   antichitate   personalitati   roman   mihai eminescu   opera   camil petrescu   caracterizare   lucian blaga   mihail sadoveanu   enigma otiliei   george calinescu   literatura   o scrisoare pierduta   nuvela   rezumat   marin preda   ion luca caragiale   tudor arghezi   ioan slavici   liviu rebreanu   balada   pamant   ape   continent   geografie   poet   morometii   investigatie   omor   crima   otrava   personaj  

All Tags

Famous Forum

 

Caracterizarea personajului Gelu Ruscanu din opera Jocul ielelor scrisa de Camil Petrescu-a treia parte

 Q:   Intreaba despre Caracterizarea personajului Gelu Ruscanu din opera Jocul ielelor scrisa de Camil Petrescu-a treia parte       
Caracterizarea personajului Gelu Ruscanu din opera Jocul ielelor scrisa de Camil Petrescu-a treia parte Datoria lui este de a sanctiona: "Nu stiu daca am sa indrept lumea, dar daca n-as abate omenirea din calea raului, decat atat cat abate un bob de nisip albia unui fluviu, si totusi datoria mea e limpede... precisa..." Dar tiparul de idealitate pe care si l-a faurit „arhanghelul «Dreptatii sociale»" vizeaza „un ideal, gandit ca etern si pur, static in perfectiunea lui astrala" (Elena Zaharia Filipas).

Este un tipar gandit suprauman, din linii drepte, ireconciliabile deci, care vizeaza Steaua Polara nu ca devenire, ci ca o utopica realitate. Conform liniilor de forta ale acestuia, justitia nu poate fi decat absoluta, caci „numai ideea de justitie absoluta poate sustine si inchega constiintele..." Dreptatea este si ea absoluta, nu are privilegiati, este abstracta s i inumana. Legile sunt si ele nu ale oamenilor, ci ale constiintei: "Legile juridice sunt facute de oameni, deci nu sunt legi adevarate. Noi le dispretuim. Legile adevarate sunt in constiinta..." Tot constiinta ii dicteaza actiunea si ii faureste autoritatea: "Eu valorez cu condeiul atat cat valoreaza convingerile mele". Iubirea se supune aceluiasi tipar etern: „O iubire care nu este eterna, nu este nimic...", caci „doi insi care se iubesc cu adevarat nu mai sunt oameni...", ca si fericirea: „O fericire, pe care nu o pot gandi durabila, nu e fericire..."

Moartea eroului este tot un act de constiinta. Este un refuz al integrarii, al coalitiei, al complicitatii, pe care spiritul sau insetat de absolut nu le accepta. De aici si actul de curaj final: „Se sinucid tocmai cei curajosi, care vad limpede si nu vor sa mearga pana la descompunere totala si inevitabila".

Inflexibilitatea absolutului il lasa descoperit in fata vietii, a realitatii. Pe taramul vietii practice este necunoscator, inabil. Vine in lumea epocii prea de sus si prea de departe, din lumea pura si geroasa a ideilor. Fiind suprauman pentru aceasta lume, aplica acesteia un tipar inuman.


Tag-uri: gelu ruscanu, jocul ielelor, camil petrescu



Categorie: Referate  - ( Referate - Archiva)

Data Adaugarii: 10 January '11


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :